LCHF på finska?
Någon som vet om det finns några finska LCHF-förespråkare?Nån översatt litteratur eller så?
Har en svärmor jag skulle vilja tipsa om LCHF, och hon har lättast för att läsa på finska.
Här är en till! Sök på "karppaus" på nån sökmotor, och den finskspråkiga LCHF-världen kommer att öppnas för dig! En finskspråkig motsvarighet till KiF finns här!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Jag gick in på http://translate.google.com och lade in den här sidans adress och språken svenska och finska. Plopp så stod allt på "finska". Ja, inte allt… men ändå….
Det brukar inte bli så bra när man gör så, men kanske någon finskspråkig kunde testa? Och googles översättningar är inte riktigt lika dåliga som en del man hittar på nätet när det gäller andra språk i alla fall ;-)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
#3 - Hahaha, det blev kanske som "Smör, guld, julsex kommer tillbaka" (Voi, kulta, joulukuusi palaa).
Tillägg:
Nu har jag tittat. Det verkar som Google först översätter till engelska och sen till finska i ett andra steg. Det blir mest komiskt, inte så vederhäftigt.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
:-D Jag översatte hela KIF-sajten till engelska också för att testa och det gick bättre. Automatiska översättare har ju ofta bättre språkverktyg till och från engelska, än mellan andra språk (på den finska översättningen såg jag att det hade smugit sig in engelska ord, så translate.google översätter eventuellt källspråket till engelska först och sedan till målspråket).
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna