OT; He onnes igen!
Är inte bjuden på en fest dit andra släktingar är bjuda trots släktskap/grannboende o vänskap m jubilaren…känner mig lite sårad…
Dessutom är båda annonserna på kettcar (trampbil) borta från Blocket! De har legat ute *jättelänge* o jag inväntande bara dagens löning men… Minstan är jätteduktig på att trampa en sådan men fixar inte vanlig cykel än så jag tänkte investera i en sådan åt henne. *Snyft*! Känner för att tröstäta ngt…tur att inget onyttig finns hemma!

Stackars dig skickar en tröstkram!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

*skickar kramar* Pratat med jubilaren om varför?
Det är väl bara att tacka jubilaren, för att du inte är inbjuden, så du slipper sabba din kosthållning med deras taskiga mat? Låt dem sitta där och klämma i sig kolhydrater du 

Å, så slipper du köpa paket!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Alltså, jubilaren vet inget om festen…det är en överraskningsfest anordnad av bror o svägerska. Fö vet de hur jag äter. Det är inga problem för mig så varför skulle det vara det för dem?
Vi har varit m på alla andra fester; bröllop o jämna år så det känns lite…surt liksom. Kommer ju inte hemifrån särskilt ofta heller så man uppskattar de ggr man blir bjuden o när ett så uppebart tillfälle uppstår o man inte är medräknad så svider det.
#5 Men herregud.. Jag blir riktigt riktigt arg när jag hör sånt här! Har folk inga känslor i kroppen?? Ingen känsla för respekt eller tolerans?? Det känns som att vissa är alltför egoistiska och inte tänker på hur andra kan känna det. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Asch, vad är väl en bal på slottet. Hade förmodligen ändå inte kunnat få barnvakt.
Släkten är värst eller nåt
skickar värmande kramar..
Tack för pepp! Jag försöker vända det till att nu jäklar (f´låt) ska jag bli ännu envisare till att sköta mig m kosten så att jag slår dem m häpnad när värmen kommer o shorts o linne kommer fram. Ska försöka fixa till kondisen också…
Nu jäklar i hoppet!!! 
Även om det är deras problem och inte ditt, så svider det i skinnet! Blir man bedömd efter vad man äter har folk alldeles för lite att bry sig om, tycker jag. Det finns väl det som är värre än att inte äta klh?? Vad tror du att din vän kommer att säga när du inte är bjuden??
Ingen av mina vänner har problem m vad jag äter. Har sagt att de inte behöver bekymra sig för mig om vi kommer på besök. Finns det ätbart tar jag för mig o är det bara sötbröd har jag oftast m mig ngt om jag inte ätit på mig innan vi åker.
Vi får väl se om jubilaren reagerar på att vi inte är där. Ska bli intressant att se. Förhoppningsvis har de bara glömt bort oss i yran (tror att det blir en rätt så omfattande fest) o kommer att skämmas ögonen ur sig o så blir vi bjudna hit o dit överallt jämt o ständigt i sommar istället som plåster på såren. Kanske vi kommer att vinna på det istället? 
Kan det inte vara så att de som ordnat detta har gömt bort att bjuda er.Jag tror att du kommer med på festligheterna när de har kollat upp vilka som är inbjudna.
Kram
Det är imorgon. De upptäcker det väl när de ska duka borden imorgon em o då är det ganska försent för mig att fixa barnvakt. Nåja, den som lever får se.
Snörvel…ja, ursäkta MaMaMade, det är ju inte så kul för dig, men jag tänker på själva uttrycket! Hä onnes har jag nog inte hört på många år…suck…Så blir det när man (nästan) blir en nollåtta! Det är ett jättebra uttryck när livet jäklas med en! Men vem vet, det kanske ordnar upp sig på bästa vis! Du må då ha det!
Ja huvvaligen om man skulle låta en sådan sak trycka ner en! Ska trösthandla en massa (bra) gott idag; olika ostar…Boursine vitlöksost, castello white o en hel hög m mascarpone! Nötter till ett rulltårtebak-experiment imorgon o ngt gott kött att grilla till morgondagens middag. Fam har pizzadag idag så jag kanske köper ngt flådigt, typ en skiva entrecôte ed…m rödvinssmör till kanske…
Vojne, vojne…snålvattnet rinner till! 

Dom måste ju ha glömt bort er helt enkelt, för varför inte bjuda en sån trevlig tjej som dej!! Men som sagt var, deppa inte ner dej för det utan ät av allt det goda du köper hem och njut av tillvaron! Det blir säkert en tråkig fest dessutom…
Kramkram
Började igår, älgskånken smälte i munnen, stoppade i mig alldeles för mkt av både kött, rödvinssmör o de wokade grönsakerna men what the heck! Det bidde bara ett glas rött iaf.

Sedan lite mascarponeröra m hallon o en kopp te till en film + min älskade "Potatishandlaren" som avslutning.

Nu ska vi åka o gå på stugvisning…inga pengar men man vet ju aldrig. Sedan blir det besök hos vänner som bor i närheten. Ha en bra dag allahopa!