Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 866 ggr
AnnaCathrina
0

Istället för restaurang

Det är alltid så jobbigt att hitta bra mat när man är ute och reser. Tänk om alla lchf:are hade en skylt vid sitt hus och så kunde man stanna och bjuda in sig själv på en fika. Glad

Jag som sitter ensam hemma och jobbar skulle uppskatta besök då och då och gärna bjuda på ostbricka eller äggröra.

greensis
0

Ja, och när man trullar runt på landet bara familjen, med gästhus och brygga… Då skulle det vara riktigt kul med lite mer liv och rörelse!

Fast å andra sidan vill man ju inte gärna lägga upp adressen på ett öppet forum… Lite självbevarelsedrift har man ju ändå!

Fabricati diem, pvnc!

Margareta
0

Jo - så är det allt - lite självbevarelsedrift har man väl - men en karta med LCHF-prickar vore inte dumt.

Vi ordnar hellre picknick än går på restaurang numer - det kräver att man alltid har vissa tillbehör i bilen (tex en vass kniv är bra) men det lär man sig med tiden..

Numer pensionär i Nynäshamn

AnnaCathrina
0

Här blir det också mer picnic än restaurang. Vass kniv i bilen var ett bra tips.

Ja det är synd att man inte kan/vill lägga ut sig adress så här. Man vill ju helst välja lite vilka man bjuder in.

Margareta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt lilla "bil-kit" består av

• Servetter/hushållspapper 
  • Vass kniv
  • Bestick (vi har allt-i-ett-i-plast)
  • Varsin plastbytta att blanda i / äta ur

Under Skåneresan jag nyss var på såg det ut så här i lilla plastlådan…

Det är sallad (färdigsköljd ur påsen) med rejält med majonnäs ur tub - rökt lax och dill (för smaken).

Margareta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen en ostbit att dela på till efterrätt - vi köpte kaffe i ett café strax intill där man fick kaffe i pappersmugg om man ville ta med.

Margareta
0

* Jag flyttade tråden till "Mat på stan - hur gör jag" *

Maia
0

#4, 5 Uj, nu blir jag sugen…. Men klockan är halv tolv så det kanske är helt OK.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

AnnaCathrina
0

Jag blir också hungrig. Dags för nattamat.

Jag ska nog se till att ha lite mer grejor i bilen. Jag brukar köpa en förpackning små ungerska korvar som håller sig utanför kylen och ha i bilen som nödproviant.