Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 872 ggr
Hellis
0

Matsæck på långtur

Om en vecka ska jag ut på en hisnande vacker bilfærd øver Norges fjæll och genom Sveriges skogar (en tur jag varmt rekomenderar alla att gøra minst en gång i livet! Allafall den norska delen.). En resa på ca 16 timmar.

Eftersom vægkosten i Norge ær antingen brødbaserad, svindyr eller både och, vill jag gærna ha tips på mat man kan ta med sig, som håller sig i en varm bil.

Tackar på førhand!

SvartKaffe
0

Jag hade nog laddat med ost, salami eller ölkorv, oliver, några kokta ägg, majonäs på tub. Ett par burkar makrill i tomatsås är ju aldrig fel heller.

Kanske inte optimalt med 16 timmar för osten men det finns ju små kylväskor att ta med på färden.

catdragon
0

Mini Babybel ost blir bara godare av att ligga framme tycker jag. Vet dock inte om den finns i Norge?

Mona-Stina
0

Här har du något alldeles perfekt.

Raring
0

Tips om tidigare tråd i samma ämne. Flört

Hellis
0

Tack för tipsen! Mona-Stina, jag ska testa dom där omeletterna innan. Har inte varit så bra på att äta omelett förr, men det där såg ju så gott ut!

Babybelost, är det dom där små röda som hoppade omkring i en tv-reklam för några år sen? Än har jag inte hittat dom här :(

monkan
0

Hellis, Babybel ostar har de på Coop, Meny, Ultra etc. Jag har inga problem att få tag på de i Norge.

catdragon
0

Babybel är de små röda.

Hellis
0

#6 sweet! Tack!

Hellis
0

yey! Jag hittade babybelost!  …på prixen på hörnan… Generad

Vi handlar inte där så ofta längre sen vi skaffade bil…