???
Jag är inte så duktig med internet. Gick nyss med i en kolhydratsajt. Vill gärna kolla om det funkar.
Jag förstår nu att någon kan svara el kommentera mitt inlägg, men för mig känns allt väldigt komplicerat.
Hej och välkommen hit!
Du har börjat bra, med inlägg och kommentarer kan du ställa egna frågor och kommentera andras.
Ett tips för dig som är ny, under "Länkar", högst upp, finns bra länkar i olika grupperingar som är till god hjälp när man skall försöka sortera informationen.

Välkommen hit! 
På startsidan finns en folder som är bra att läsa.Sedan finns det artiklar uppe till vänster.Där kan man läsa om tips till nybörjare.
Det finns många recept lite längre ned till vänster.Hoppas Du får lite hjälp av dessa tips.
Sök om det är något Du undrar över uppe till vänster.

Välkommen Nocke!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Välkommen Nocke !

Nocke, jag har använt datorer sedan jag började skolan så det är svårt att sätta mig in i hur det känns att inte bara vara ny på detta med kolhydratsnål kost utan även på datorer i allmänhet.
iFokus är ungefär som ett diskussionsforum, och dom bygger på att användarna kan skapa ämnen, topics, som sedan diskuteras. Detta görs genom att alla kan skriva svar i ämnena, och ämnet kan således tas till diskussion.
Ett annat vanligt ord för ämne är "tråd". Alla trådar ser du längst till vänster på skärmen, ser du något som verkar intressant är det bara att klicka och läsa eller rent av hoppa rakt in i diskussionen.
Ha tålamod och var inte rädd för att testa klicka runt och utforska. Det tar tid att lära sig men när man väl kommit underfund med hur det fungerar är det väldigt lättmanövrerat.
Angående kosten så kommer du, om du läser här på forumet snart att förstå vad det handlar om, hur och varför det fungerar.
Ett litet tips är att om du kommer på något du vill diskutera, är det väldigt stor chans att någon annan redan skapat en egen tråd i det ämnet. Då är det väldigt uppskattat om man istället för att göra en likadan tråd skriver i den gamla (Den puttas automatiskt högst upp i listan då någon skriver). Detta för att slippa massa dubletter av ämnen i forumet. Om du vill veta om en tråd redan finns är det bara att klicka på "sök" och sedan söka på något ord i ämnet. Sedan får du upp sökresultaten och där kan man ofta hitta en likadan eller liknande tråd. Skulle man nu inte hitta det är det givetvis fritt fram att skapa en egen tråd. Det man ska tänka på är att ämnen som "Hur mycket har ni gått ner i vikt?" eller "Vad äter ni till frukost?" med största sannolikhet redan skapats av någon annan. Då är det bättre att fortsätta diskussionen där.
Vet inte om det var en bra forumintroduktion men jag hoppas du blev något klokare. Sist men inte minst vill jag liksom alla andra trevliga människor här hälsa dig hjärtligt välkommen, och grattis på det första steget mot en bättre hälsa (d.v.s att hitta hit).

Välkommen hit, Nocke. Hoppas du ska trivas här.
Fabricati diem, pvnc!

Välkommen hit Nocke, kul att du hittat hit. Du ska se att detta med datorer kommer lösa sig efterhand. Verkar som om du fattat det viktigaste redan =)
Välkommen hit!

Välkommen hit! Du har ju redan kommit en bra bit på väg, vad gäller internet, i och med att du har hittat hit! Och du har redan fått en massa bra tips. 
"still lost in space and time"
Tack ska ni ha för alla vänliga "kommentarer" och välkomningarr jag fick. Speciellt tack till readme som lärde mig en hel del fast fattningsförmågan tar väl lite tid.Learning by doing.Höll på att tappa bort den här sajten för min son bytte sökmotor. Jag var alldeles väck.Idag passar jag ett barnbarn 2 år så jag förbränner väl lite. Vi åt pyttipanna och stekt ägg. Till det inlagda rödbetor och gurka med kolhydrater och HP-sås 27%. Kommer igen när en tråd blir angelägen. Hej så länge.
1.
Nocke
jag har skickat ett PM till dig. Titta överst i vänstra spalten där står Inkorg.
Det ska finnas en brevsymbol i den. Klicka på den så kommer mitt meddelande upp.
Helena
Den där foldern, hur får man tag i den. Jag har ingen färgskrivare. Kan nån skicka den till mig så returnerar jag för portoutlägg.
Det verkar som coachen inte tar emot fler medl det är i alla fall inte längre tryckbart.
Vad göra. Jag kämpar för livet. Jag vill inte vara ett flåsande fäskber med kryckor. Ena knät håller på att paja.
Jag kör metoden stenhårt men vill ha mer fakta o kunskap. Och era inlägg är ovärderliga. Flås o so long.

#13 Skicka ett mail till pagina förlag så får du en liknande folder om LCHF hemsänt, ifall du har problem med skrivaren.
Annars blir foldern läsbar även om den är i svartvit.
Fabricati diem, pvnc!

Välkommen, Nocke! Hoppas du får kläm på både sajten och kosten så småningom! Vill du lättare hitta tillbaka kan du "bokmärka" sidan på din dator (fråga sonen…).
Pyttipanna låter inte så LC - var det potatis i?
Jag läste i din profil, och det verkar som om du har hittat hit i sista minuten…
Jag känner igen din beskrivning ganska exakt såsom Sten Sture Skaldeman beskrev sin situation i sin första bok innan han började med detta……
Välkommen hit, och vi är många här som sett ljuset med denna kost, så jag tror att du ska hitta tillbaka till ett gott liv….
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Hejsan, läste oxå din profil där stod att du inte har en rynka, Hahaha hade knappt jag heller innan jag börja gå ner i vikt med denna livsstil. Det var kosten och viktminskningens baksida. Rynkor hahaha. Men du jag kan leva med dom helldre än med övervikten =) Kram och lycka till.

Välkommen hit!

Välkommen
Hej o varmt välkommen till oss! Våga fråga, inga frågor är för dumma eller konstiga. Alla är vi ju barn i början, eller hur? O lycka till på din väg till hälsa!