Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-att-laga-hemma
Läst 958 ggr
Cindy
0

Kokoscrepes a la Calzone

Detta recept räcker till 4 rejäla crepes. Jag orkade en, min karl åt två.

**Till pannkakorna:
**4 ägg
2 dl kokosflingor
2 dl vispgrädde
1 kryddmått bakpulver
1 nypa salt
smör att steka i

**Till fyllningen:
**10 champinjoner
ca 8 skivor ost
ca 8 skivor skinka
1 dl vispgrädde
smör att steka i

Gör såhär:
Börja med att göra pannkakssmeten. Mixa kokosflingorna tills de är mjöl. Rör ihop alla ingredienser och lämna att stå sig medan du gör fyllningen, de håller ihop bättre i pannan då.

Hacka champinjonerna och stek dom i smör tills de är gyllenbruna. Krydda med salt och peppar. Häll på grädden och låt puttra på svag värme. Strimla ost och skinka. Ta stekpannan av värmen och blanda i ost och skinka, häll över i en djup tallrik.

Dags för pannkakorna! Smeten ska alltså fördelas på fyra st. Stek i smör tills de är gyllenbruna. Går pannkakorna sönder så kan du nästa gång låta smeten stå längre. Det blir också lättare att vända pannkakorna om de är riktigt gyllenbruna.

Fördela fyllningen (som nu ska vara riktigt klibbig av den smälta osten) mellan pannkakorna, rulla ihop och toppa med nån skiva ost. Släng in i micron en stund för att topp-osten ska smälta och fyllningen bli varm igen.

Bon app!

Vänliga hälsningar
Cindy

ButterflyEffect
0

Det här lät fantastiskt gott! Det måste jag testa idag!

Torpet
0

Tack för receptet..nu vet jag vad det blir till kvällsmat :-)

sussie
0

Du skulle ju inte få laga mat åt karl'n!! Hihi…..

Cindy
0

#3  Hehehe, jag vet! Han räddade dock sin stolthet med att klaga på att det smakade lite för mycket kokos. Tallriken vart ju tom, så jag vet inte om det var så illa ;)

Vänliga hälsningar
Cindy