Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 752 ggr
Fibblan
0

God Morgon på er alla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då har man vaknat till en ny dag. Mår bra i kroppen gör jag oxåSkrattande Satt sent igårkväll och sparade ner goda recept här inne ifrån, måste tillföra lite nytt och spännande maträtter. Lätt man kör i samma spår. Här skiner solen och det blir nog varmt idag.

Vad ska ni pyssla med idag då?

catlin
0

Hej Fibblan!

Jag undrar hur det går med din crosstrainer? Det kanske är för varmt för den nu.

Här liggs det på bryggan och läses romaner och funderas bara liiite på vad som ska has till middag!

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

ingela101
0

jag ska städa o börjar jobba på måndag. känns okej, men bara knappt!

Undin
0

Lagar mat, fläskytterfile med ris, och blomkål till mig. Har varit på citygross och handlat, titttade på boxholmsosten, den var på 38 %, tyvärr gillar jag den inte, fast jag kom på att man kan har den på pizza, men hur gör man en sådan?

Fibblan
0

Ja du Undin, jag vet att en del använder squach(hur stavar man till det?) eller aubergin….själv tycker jag att dessa två smakar "s.it" Förvånad

Så jag vet inte hur du ska lösa det,  kanske någon annan har tips?

Själv så sitter jag nu kl 15.23 och äter frukost*S*   Har inte varit hungrig förren nu, varit nere och badat och fikar hos grannen. Men vi ska grilla ikväll så jag måste väl få i mej alla "fettprocent" som jag ska:)   Ha det så gott

Undin
0

Instämmer, jag gillar inte heller squach, bara om min fars sambo gör soppa på den, förr om åren fick vi sådana och jag försökte laga till dem, ingen gillade det, fast å andra sidan så dricker jag vatten så jag ska kanske prova på en någon gångFlört

kacka
0

#3 hur är det med ris???

Margareta
0

Ris är väldigt kolhydratrikt och innehåller stärkelse.

Livsmedel

Mgd

kcal

Prot (g)

Kolh (g)

Fett (g)

Fib (g)

Ris parboiled

100

355,70

7,40

77,96

1,00

1,64

Ris polerat kokt m salt

100

107,60

2,30

23,54

0,30

0,80

Ris fullkornsris parboiled

100

352,90

8,79

72,18

2,70

3,20

Numer pensionär i Nynäshamn

MsBear
0

aj då, har precis beställt china mat med ris på jobbetGenerad

Kia
0

Ni som inte äter ris pasta ,bröd osv… Känner Ni saknad efter det?

Jag gör inte alls måste jag säga  Inte alls……

Beställer jag mat ute så väljer jag bort och ber dom göra annat. det är dock jag som betalar och dom som servar mig eller hur:)

det finns ju fullkornsris osv och jag vet inte men en del klarar nog ut det där …

LC-Skorpionen
0

Jag saknar bröd, men inget av det andra. Gillar att äta grovt bröd med ost till frukost…

Kanske man kan unna sig det när man har nått sin idealvikt. Något att se fram emot, lite motivationshöjande! Glad

Fibblan
0

Nej jag saknar inte bröd och potatis och så. Det är helt ok med sallad.

Margareta
0

#8 Problemet med chinamat är ofta att det är sötsur sås till dvs en hel del socker…

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Jag saknar inte bröd, pasta, ris eller potatis, inte heller morötter och rotsaker.

Om jag blir sugen på att stoppa nåt i munnen tar jag en bit ost och det är bra. Jag suktar inte efter kolhydrater.

Men om jag får något i mig i maten ute eller när jag är borta kan jag bli hungrig/sugen på att mer än jag behöver.

copia
0

Saknar inte heller pasta /ris o potatis, kan längta efter bröd då o då ,faktiskt…

Pizza ja, jag gör ju faktiskt så där,med zuccini som botten, jättegott tycker jag..*s*

men att fylla stora champinjonhattar kanske? får plats en del gotta där i….