Mina favoritröror och såser ;)
Jag bara ÄLSKAR god mat - och guldkanten tycker jag ofta utgörs av goda såser och röror. Detta är något jag ofta exprimenterar med, och jag vill dela med mig av några av mina absoluta favoriter ;)
En väldigt uppskattad röra som passar utmärkt att dippa i eller som tillbehör till en bit fisk eller kött: Ljuvlig västerbottenssås/dipp: Riv ca 100 g västerbottensost fint. Hacka eller riv en eller två vitlöksklyftor (beroende på klyftornas storlek samt tycke & smak). Blanda den rivna osten och vitlöken med 0,5 dl kokhett vatten och rör tills det blir en slät ostmassa. Rör då ner een burk creme fraiche och avsluta med att smaksätta med ett par teskedar pressad citron samt flingsalt och svartpeppar från kvarn.
Denna röra är såå enkel och passar verkligen till allt! Som tillbehör till grillat, att bre över en bit lax eller kött som sedan gratineras i ugnen, att dippa i.. Fetaostcreme: Mosa 1 pkt festaost med 1 burk creme fraiche, men låt massan gärna vara lite klumpig. Pressa i ett par vitlöksklyftor och krydda med svartpeppar från kvarn
Min variant på guacamole: Mosa ett par mogra avocado i en skål. Pressa ner minst 2 vitlöksklyftor, saften från en halv till en lime samt en tesked sambal oelek eller färsk hackad chilli. Tillsätt en halv burk creme fraiche eller motsvarande mängd gräddfil och rör ihop. Smaka av med rikligt med flingsalt och peppar - vill du ha lite tuggmotstånd i såsen så kan du även tillrätta en halv hackad rödlök eller lök av annan sort.
Väldigt enkel äggsås/röra som är supergod att ha till alla sorters fisk Äggsås/röra à la LCHF: Koka ägg tills de är hårdkokta, 2-3 st per portion. Skiva dem i en äggskivare både på bredden och på längden så att det blir fina små bitar, eller skär med kniv. Smält rikligt med smör i en kastrull (kanske 25-50 g per portion - allt efter smak!). Tillsätt ägghacket i det smälta smöret och stek en stund tills äggen och smöret bildat en härlig röra. Smaksätt med salt och peppar.
Lycka till!!

Toppen, älskar också röror! Bokmärkt för kommande rörbehov 
Hjälp vad gott det låter!
Tack - har också bokmärkt!