Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 945 ggr
[Nilla59]
0

Hur min mamma äter

Min mamma är 78 år. Hon har i princip aldrig ätit en grönsak/frukt i hela sitt liv. Hon gillar dem inte. Däremot gillar hon fett, tyvärr äter hon margarin och inte smör. Lättmjölk istället för fet mjölk. Men saken är den att hon hållt sig pigg och frisk ända tills nu. Trots avsaknaden av grönsaker/frukt. Man skulle ju kunna tro att hon fått hur mycket brister som helst. Jag kanske kan få henne att byta fettet hon skulle nog gilla sig. Hon kan ta 50 g margarin och stoppa i munnen. Tyvärr är hon en sockerätare av rang. Hon äter säkert minst 20-30 sockerbitar per dag. Konstigt nog ligger hennes vikt helt ok trots sockret men det är väl olika vilken ämnesomsättning man har.

magma
0

Att hon varit frisk och normalviktig trots mkt socker, kan hon antagligen tacka fettet för. Trots att det varit margarin. Kan du inte smyga dit ett smörpaket, och få henne att prova ett tag utan margarinet? Kanske skriva ut lite info från Annikas sida om margarin och fetter?

Jennix
0

Har hon alltid ätit margarin? Sen hon var barn?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[Nilla59]
0

Jennix

Då tror jag faktiskt att hon åt smör. Jag vet under kriget så skickades hon till landet till släktinger för att äta upp sig. De var bönder så det var ju rejäl mat.