Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 2205 ggr
hissen
0

mjölkprodukter eller inte

jag blir så snurrig över detta , en del här på forumet säger att man ska utesluta det om man ska gå ned i vikt.

eller ??????

greensis
0

En del är extremt känsliga för kolhydratintaget och fixar inte ens kolhydraterna i mejeriprodukter, oavsett om det rör blodsocker, vikt osv

Vissa, som jagar kolhydrater i viktnedgångssyfte och har fastnat på en platå, försöker minska mängden mejeriprodukter, framför allt de mindre feta.

Men det är ingenting man behöver göra dag 1, man provar sig fram och om det inte fungerar så bra efter någon månad eller två kan man börja se över vad man äter vanemässigt.

Fabricati diem, pvnc!

hissen
0

oki

Uttelille
0

Jag trodde inte att jag tålde grädde, men i själva verket verkar jag tåla det mycket bra!

Men som sagt, även jag har lärt mig att prova mig fram lite i tagetGlad

parsley
0

Och en del är laktosintoleranta och unviker mejeriprodukter av den anledningen.

Jennix
0

Jag tror inte alltid det är mängden kolhydrater som sätter stopp via mjölkprodukterna… Utan det är mjölkprodukterna i sig som gör det svårt att gå ner. Om ni förstod hur jag menade…

Jag har för mig att Atkins vill att man ska hålla koll på mjölkprodukterna och han har ju relativt bra mängd på kolhydraterna som kommer från grönt.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!