PRENET och BIA-analyser
Jag har för ett år sedan och till i julas använt mig av Prenet-metoden i samband med effektiv träning och instruktör. Jag slutade med pulver just i julas och började äta "vanlig" mat bestående av "typ Gi" mycket kolhydrater alltså. blev jättesugen på godis och sånt… har dragit ner på träningen nu och vardagsmotionerar. Jag har under hela tiden gjort BIA-analyser för att hålla koll på vad som händer i kroppen. Sedan en och en halv månad har jag varit LCHF-kostare och vill få bort 2-3 kilo från magen/midjan. Det bästa med det är att man aldrig är hungrig och att magen aldrig känns "uppblåst" frammåt kvällen. Under denna tid har jag fortsatt med BIA-analyser för att se vad som händer….det är intressant alltså…har inte rört mig mer än vanligt, sitter ganska mycket vid datorn, men muskelmassan har ökat, ca 1 kilo fettvikt har minskat, och sen kommer jag till det som jag undrar över om någon vet nåt om detta….ECM=Extra Cellulär Massa..är lägre än "normalvärde" (har inte varit det förut) och BCM=Body Cell Mass…är en bra bit högre än normalvärdet (de säger att om man äter för lite kolhydrater kan BCM sjunka..??) Kan någon förklara detta vad som händer med mig, eller rekommendera mig vart jag kan vända mig…som ni förstår kan inte vem som helst förstå detta (LCHF kosten tänkte jag på) hoppas någon kan hjälpa mig..
läs lite fakta här www.prenet.se