Hur förvarar ni ert kokosfett?
Liten fråga…
Hur förvarar ni ert kokosfett?
Kylen eller skafferiet?
Min burk står på diskbänken i rumstemperatur.

Jag har silverpaketet, och det ligger i kylen.

Jag äter Cocosa extra virgine och har prövat både kyl- och rumstemperatur, Du kan välja det du tycker bäst om. Det är lättare att ta ur den rumstempererade burken, men jag tycker det är godare när fettet är kallt!

Jag har en 1 kg burk på bänken och 5 kg hink i kylen.När det börjar ta slut i 1 kg burken tar jag fram 5 kg hinken så den blir mjukare att ta ur och fyller på 1 kg burken. 

Min burk står på köksbänken tills det är plötsligt helt flytande, då åker den in i kylen ett tag, sen kommer den fram igen (rätt fullt i kylen)
Fabricati diem, pvnc!
Finns i medicinskåpet, för att jag skall komma ihåg en tesked varje morgon! Äter fortfarande lite för lite fett! Den fettskrämda flodhästen inom mig kikar fram ibland, haha!
I skafferiet, så nu när det är varmt ute så är det ganska mjukt.
Mitt kokosfett står framme.
Jag tar det i kaffet, det skall alltså smälta så jag vill inte ha det kallt.
Mitt kokosfett blir inte flytande i rumsteperatur utan smidigt som bregott.
Min står också framme. Lättare komma ihåg den då.
Mitt kokosfett blir inte heller flytande, ungefär som smör.

Jag har en burk i ett köksskåp som jag fyller på i från en 5 kilos hink som jag förvarar i kylskåpet.
Först köpte jag några burkar på hälsokosten och den blev flytande i rumstemperatur men det blir inte kokosfettet nu som jag köpte i Gävle.
# 11 Har du köpt storförpackningen i Gävle i så fall var ??

Aroma Insitutet
Norra Rådmansgatan 14, Gävle.
Tel 026-12 40 30
Jag ringde först så att de kunde ta hem det men det var dyrt 630 kr för 5 kg men billigare än att köpa små burkarna här i Bollnäs
# 13 Tack !!