MF Hälsoutbildningar/kostrådgivare
Jag satt och läste på Annikas blogg och hittade en tråd om en kurs till kostrådgivare på MF Hälsoutbildningar. Hoppas att ingen skrivit om det innan här, jag letade bland trådarna och hittade inget i varjefall.
Kursen på distans startade igår….suck! Den hade jag velat gå. Annicka ska föreläsa tex. De ska ju läsa om LCHF!
Jag är superintresserad av detta och hoppas verkligen att samma kurs kommer igen i höst. Då vet jag en som absolut kommer anmäla sig. =)
http://www.mfhalsoutbildningar.se/index.aspx
Någon mer som skulle vilja läsa?
ja det där såg väldigt intressant ut! Man får börja stoppa i spargrisen till kursavgiften genast!

Det vore ju helt perfekt för mig att läsa detta, tänk med min kockutbildning och så detta ovanpå!! Då borde jag har goda chanser till att få ett toppenjobb sen!
Drömmen hade varit att få jobba på ett Spa/behandlingshem för folk med sjukdomar/övervikt o dyl och hjälpa dem att få rätt kost för just dem. Personlig behandling som inbegriper hela människan liksom! åhhh nu drömmer jag mig bort =)

#2 Men, du, den kommer nog igen…
Fabricati diem, pvnc!

hmm. men den utbildningen kan man ju gå på semestern! var ju inte så lång.. kan man verkligen kalla sig licenserad efter det? får man verkligen gedigen kunskap (så att man kan leva på det)? hmm.. är intresserad men blir lite kritisk… med tanke på att dietister går 3 år…

#3 jag hoppas det.
#4 man får diplom står det, men detta går ju inte att jämföra med dietistutbildningen på långa håll. Nej det är en helt annan sak. Jag tänker bara att det är en bra liten sak att tillsätta min utbildning sedan innan =)

Jättespännande! Är distanskursen 100% distans eller måste man åka up till Stockholm någon gång? Är ju västkusttjej så det skulle bli lite knöligt…

Efter vad jag läst mig till så verkar det inte vara något farande upp till stockholm. Jag bor också på västkusten, så distans är ju helt perfekt =)
Skulle det vara någon enstaka gång så får man väl ordna det.

Ja om det är någon enda gång kan det ju gå att lösa.