Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1694 ggr
JohanBaltic
0

5 veckor på LCHF

Måste få diskutera lite efter nu 5 veckor på LCHF.

Det fungerar i stort mycket bra för mig. Många symptom har försvunnit (finns att läsa på tråden "4 veckor på LCHF".

Men sista veckan har jag kännt mig svullen i magregionen - vet inte om jag direkt väger mer - nåt kilo kanske (jag kanske är petig här men det känns inte skönt och jag vill ha bort det). Det jag har ändrat på sista veckan är:

• kommit igång med träningen (styrketräning)
  • ett glas tomatjuice + lite pressad citron
  • äter nog lite mer grädde + lite bär, ofta som efterrätt på kvällen
  • slutat med en kopp te med smör till em-fika

Min kost i övrigt:

• frukost, bacon, ägg/omelett, tomatjuice + lite pressad citron
  • lunch, nåt kött + smör/bregott/tzaziki (eller vad jag får tag i i fettväg)
  • middag, nåt kött + fett i olika varianter till.

Jag vet att det inte jar gått så lång tid än i min LCHF karriär Skrattande. Men jag är av den otåliga sorten… Nu sticker jag ut och springer, sen ska grillen på nere vid sjön, tjocka revbensspjäll med tilltugg…

Tar tacksamt emot kommentarer / Johan

kalleankasmormor
0

Har du börjat med styrketräning är det säkert vatten som lagrats i kroppen - det fungerar så med styrketräning i början. En del på forumet går upp i vikt på just grädde och bär - om jag förstått det rätt är det något med just den kombinationen. I övrigt verkar du ju äta väldigt lite kolhydrater så du borde ju går ner om du inte äter för lite.

Lycka till!Glad

JohanBaltic
0

är mätt hela tiden tycker jag…Glad

Intressant att det lagras vatten i kroppen vid styrketräning - min hustru har råkat ut för samma sak och vi började samtidigt med träningen. Vi har tränat hyfsat regelbundet innan LCHF - med ett uppehåll de senaste 4 veckorna.

kalleankasmormor
0

Om ett par veckor skall du se att det vänder och då får ni kanske ett litet viktiras. Så var det för mig i alla fall när jag började träna intensivt.

Visst är det skönt att slippa känna hungerpaniken!

JohanBaltic
0

Fantastiskt! Förut (efter en stadig frukost på hvaregrynsgröt…) gick hela min dag ut på att se till att äta var 3:e timme… ett minne blott nu.

Var faktiskt lite hungrig häromdan innan middan - det var mest bara skönt. Saknar min rågmacka med ost till fm-kaffet lite dockLedsen - det var gott!

kalleankasmormor
0

När du kört några månader till kan du festa med en rallarmacka någon gång ibland!

JohanBaltic
0

Skrattande

Nu ska jag ner till sjön - grillen är tänd och hustrun på väg hem… ha en bra kväll!