Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-kötträtter
Läst 985 ggr
Pitetjej
0

En slags gratäng

Hej alla! Igår gjorde jag en väldigt smarrig middag. Tyckte jag å maken iaf. Cool.

Jag använde en liten gratängform. Tänkte inte att de skulle bli så mycket. Generad. De räckte å blev ett par matbackar oxå. För 2 pers. 

Jag satte lite broccoli (frysta) å lite frysta haricorts verts. Hackade lite salladslök å en spetspaprika. Satte lite strimlad skinka (som var kvar efter vi gjorde pizza, på nötbrödsbotten. Gott.) Lite svamp. Å så ungefär en 1/3 kyckling som jag skar i bitar. Sen blandade jag ca 3 dl grädde med 3 pressade vitlöksklyftor, lite salt å svartpeppar. De hällde jag över allt i gratängformen.  Sen hyvlade jag ostskivor å la överst. Så de täckte allt. Sen satte jag in i mitt i ugnen ca 20 min i ca 200-225 grader. PS. Jag värmde inte såsen jag hällde över. DS

Hur de står till me kolhydrater har jag ingen aning om, men jag tror att de borde va rätt ok.

Maia
0

Det låter jättegott! Tack!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Halvdansken
0

Var kycklingen rå? Det låter lite med 20 minuter.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Pitetjej
0

Förlåt.. De va en grillad kyckling jag använde. Jag läste igenom de gång på gång, men uppenbarligen så är de så att de första man blir blind på är ögonen.

Frualbertsson
0

Det där lät ju supergott! =) Ska definitivt testas endera dagen. Älskar kyckling!