Ny på sidan
Hej allihop. Är ny här och tänkte därför presentera mig.
Har ätit lågkolhyderat kost sedan nyår, (årets nyårslöfte) och i början körde jag stenhårt på atkins, gick då ner ca 5kg på bara drygt 2 veckor. Nu har jag slarvat en del och står därför helt still. Det beror på ekonomin då det ju inte direkt är billigt att äta kött och så, utan i slutet på månaden blir det lätt ett paket nudlar emellanåt. (student)
Hoppas på att finna mycket inspiration och råd här. Det är ju trots allt enklare när man inte är ensam.
/Linda, Outrageous.
Välkommen hit !!!
Här brukar alltid finnas någon när man behöver stöd….
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Välkommen hit. Har komer du att få många goda råd och inspiration med matlagningen.

Välkommen! Coolt sätt att underteckna - "Linda, Outrageous.". Det är en presentation som heter duga!
Du har väl sett rubriken "Mat - billiga ingredienser" när man scrollar ner en bit i vänsterkanten? Där finns många smarta tips för oss med skral kassa.
Hej och välkommen! Ett hett tips för den lilla plånboken är såklart makrill i tomatsås med ägg. Lite billigare än kött i alla fall… Lycka till i fortsättningen!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Tack allesammans. :)
#3 Jag såg det nyss! Precis vad jag behöver!
#4 Tack, men är inget fan av makrill. ;) Ägg äter jag för fullt dock. :)
Om Atkins induktionsfas funkar för dig så tycker jag inte du behöver ta bort fler kolhydrater.
MEN sen tror jag det blir problem, när man följer Atkins råd att gå tillbaka och äta FLER kolhydrater än när man gick ner i vikt. Detta är den delen av Atkins jag själv aldrig såg logiken i. Varför gå tillbaka till det man gick upp i vikt med? Nej, där tror jag han har fel.
Annars tycker jag han har en hel del poänger och jag tycker inte att Atkins är så mycket mer protein än "vanlig" LCHF…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

#6 Jag äter inte enligt Atkins längre utan jag gjorde det under några veckor, och då fungerade det bra. Nu äter jag ganska blandat och står still varierat av mindre viktuppgång så i nuläget behöver jag ta bort en hel del kolhyderater. Det jag läst om atkins dock var inte att man skulle gå tillbaka till det vanliga utan trappa upp kolhyderaterna till den gräns att man håller vikten stabil.
#7 OK, då minns jag fel. :) Det låter ju mer logiskt.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Blir man inte trött av att rasa i vikt 5 kg på 2 veckor?
Själv har jag svårt att föreställa mig en sådan sak överhuvudtaget, fast jag vet att det är möjligt. Frestar det inte på kroppen?

#9 Nej, jag åt fortfarande ordentligt och såg till att få i mig vitaminer och så. Dessutom studerar jag på distans så rör mig inte mycket så det krävs inga direkta ansträngningar om dagarna mer än vad jag själv väljer. Jag blev själv chockad över att det gick så snabbt, men så fort jag väl kom in det så rasade kilona av mig helt enkelt.
Välkommen hit!
Numer pensionär i Nynäshamn
Välkommen!
Hej, och välkommen hit!