tankar från förr funna
Hittade ett utkast jag skrev i början av året till min terapeut, men aldrig skickade. Hade nästan glömt hur desperat jag kände mig för bara ett litet tag sen. Efter lchf (4 veckor nu) har jag inte alls de här stressande ångesttankarna. Var inne på kosten då också, men trodde att frukt var bra för mig… Vad påverkad man varit av alla kostråd, nu vet jag bättre!
"Hoppas du har det bra. Själv är det si och så. Bulimi-historien blir värre igen, typ två-tre ggr om dagen. Funderar på det där sambandet mellan testosteron och hetsätning. Kan man göra ett sånt blodprov på VC tror du? Har för mig att jag inte kräktes när jag åt p-piller, men gick upp i vikt av dem och blev låg, sur och arg i och för sig… Vad fan ska jag göra? Vill verkligen inte äta anti-depp, tror inte riktigt på det och kom ihåg de trista biverkningarna, som blåmärken och blödningar. Funderar på Rosenrot, men vad vet jag? Tror stenhårt på kosten, mycket omega-3, grönsaker och frukt, men jag har inte haft en enda bra dag i år vad gäller maten. I våras tror jag det var, så lyckades jag hålla en balanserad "må-bra kost" som funkade, men sen åt jag en liten bit choklad, som triggade igång en hel jävla matorgie och så var karusellen igång igen. Vill få ett slut på det, men hur?"
Ja, tack till er alla som skriver här, det var ni som gjorde att jag testade lchf och inte en chans att jag går tillbaka. Kram!

Kul att se att du hittat rätt, precis som många av oss andra!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Så härligt med bra resultat. Grattis!

Om du reagerat så på P-piller ska du inte ta anti-depp. Har man en överkänslighet så reagerara man väldigt negativt på just dem. bl a med Depression och kraftig viktuppgång, vilket gör att man blir ännu deppigare och tröttare osv osv.
#3 Det är inget problem längre med depp-tendenserna, humöret är jämnare och matångest/vikthysteri nästan borta med LCHF. Ska bara justera portionsstorlekarna och sluta med nötterna.
Har alltid pendlat i vikt förut mellan 53-72 kg (hej ätstörningar)men har nu stått stadigt på 60 kg i en månad oavsett om jag ätit 1500kcal eller 5000kcal! Så länge jag håller mig undan kolhydrater (nötterna är ett problem fortfarande…) så är jag ganska lugn.
Känns otroligt vilken förändring som skett på så kort tid, jag har verkligen varit besatt av mattankar och vikt. Nu mår jag bra både psykiskt och fysiskt, så länge jag inte gör avsteg.
Jätteroligt att det fungerar så bra för dig!

Vad spännande att läsa om hur effektivt det kan vara. Stort grattis!
Vilken skön läsning, vad roligt att du mår så mycket bättre!
va jätteskönt att du mår bättre!!!!!! jätteroligt att läsa!