Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 2658 ggr
Matmamma
0

Bra vägmat på resan

Besökte vägrestaurangen vid Hagsta vid E4-an norr om Gävle i helgen. Såg att de hade vanliga räksmörgåsar så jag beställde en räksmörgås utan bröd. De gick jättebra. På några minuter hade de ordnat en rejäl portion med räkor, ägg och majonäs på en bädd med grönsallad. Toppat med ett par gurkskivor, tomatklyftor, citronklyfta och dillkvist. Det är bättre att alltid be om en räksmörgås utan bröd än att tyst köpa en med bröd som man inte äter upp.
Vill man istället ha varm mat så finns olika omeletter.

Margareta
0

Jättebra tips - jag passerar Hagsta ett par gånger per år - vore kul om vi alla gick in och bad om samma sak… undrar om det kommer upp på menyn då?

Numer pensionär i Nynäshamn

kaisakavat
0

Jag har också vissa positiva erfarenheter, dels från ett par caféer och även från IKEA-besöket i påskas. Om man frågar snällt så får man ofta positivt tillbaka. Numera tar favoritfiken i stan fram gräddpaketet så fort de får syn på mig…Skrattande

Har skrivit om det i annan tråd, men kan inte låta bli att nämna det igen: På IKEA i Haparanda/Tornio fick jag köpa tre fina ugnstekta laxbitar och råkost för 8 kr. Fantastiskt. Inget standardpris dock, är jag rädd. Hoppas tjejen i kassan inte fick skäll efteråt.. Gulligt var det dock, jag hade varit beredd att betala betydligt mer…

catfoot
0

Det har blivit mycket enklare att få LC kost utefter våra vägar…Det märks att fler å fler äter å efterfrågar denna kost..När jag för ett par år sen åt LC, så fick jag väldigt konstiga blickar från kassan, när jag beställde mat utan potatis..Men nu höjer någon sällan på ögonbrynen när jag betsäller…

Ja, förutom nu i Lördags, när vi skulle åka till Orsa..Vi stannade vid en mack, för att äta lite lunch..Jag beställde dubbel ostburgare utan bröd med räksallad…Hon kassan gav mig en blick, som om skyll dig själv om du dör i hjärattack med all den feta maten..Jag smålog bara lite…hihi..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

papope
0

För de som har en grekisk kolgrillsbar i närheten (lär finnas 18 st i landet) funkar det att beställa spett utan potatis/ris/bulgur. Var där häromveckan och de höjde inte ens på ögonbrynen när vi beställde. Frågade istället om vi ville ha sallad istället och det var klart vi ville. In kom en jättefin tallrik med blandad sallad och stora fina oliver där potatisen skulle ha legat och så spetten med tzatziki (faktiskt utan gurka, hur nu det kan bli tzatziki). Jättegott och mättande för en ganska moderat peng.

parsley
0

Det är ju förståndigt att beställa det man faktiskt äter. Efterfrågan skapar tillgång och på så sätt så sprider vi ju också information om vårt sätt att äta.

elize-l
0

Fikade på ett parkfik i söndags. Beställde kaffe med grädde, tjejen titta på mig och frågade, du menar mjölk (jag är stor). Nej tack helst inte men har du bara det så får det väl bli så svara jag. Men plötsligt hade hon grädde =)

Aniara4
0

#5 Plus att det är mer miljövänligt än att beställa in och sen slänga en massa mat!

greensis
0

#7 Å andra sidan - är det mer miljövänligt att vi inte beställer in och inte slänger sånt vi inte äter, så att de har beställt för mycket och måste slänga det i köket?

Fast syftet med att vi beställer vad vi vill äta är att på sikt börjar man köpa hem rätt mängd, tex extra grädde och mindre bröd.Glad

Fabricati diem, pvnc!

[Karro]
0

det sprider sig!!!