Nattkissning
Jag var nyss och fick en vaccinationsspruta på företagshälsovården. Medan jag väntade på min tur så läste jag en broschyr som handlade om nattkissning eller nocturi som det tydligen heter på finare språk.
Råden man fick var att minska intaget av kaffe, te, alkoholhaltiga drycker samt att helst inte dricka eller äta straxt före sänggåendet.
Dessa råd kan kanske ha någon mariginell effekt men man borde på något sätt upplysa sjukvården om de förbättringar som kan uppnås genom en rejäl reduction av kolhydratintaget.
Vi är ju väldigt många har på forumet som kan vittna om enorma förbättringar. Visserligen anekdotiskt men ändå
Ännu ett skäl att lansera denna kost för min far! 

Det har jag inte tänkt på - trodde bara att jag sov bättre
nobban7 det är nog båda delarna 
Så sant, jag var uppe varje natt förut men det slipper jag nu! Nattkissandet började efter graviditet, då fick på nå't vis kroppen den vanan att det skulle kissas nattetid! Det fortsatte även efter avslutade graviditeter, men efter en månad på LCHF så var blåsan avvand igen:)
Nattkissande ökar med åldern, så jag trodde att det var det!!!! Har med kostens hjälp dock minskat springet. Sover gott och sömnbehovet har minskat. Vaknar utvilad. Sockergrisen vaknade trött och sur!