Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1349 ggr
marfur
0

Sidor på finska?

Eftersom vi bor i Finland och rekommenderar denhär dieten åt många av våra patienter så undrar vi nu om det finns liknande sidor som den här på finska. Någon som har koll?

kaisakavat
0

Tyvärr vet jag inte - men jag skriver så tråden hålls igång. Hoppas nån annan vet…

Per_W
0

Marfur!

Det finns en finsk men svenskspråkig sajt som heter "Blotta sanningen". Där finns en länk till en finskspråkig version som tyvärr inte verkar funka för tillfället…men det kanske kan åtgärdas. Här är länken:

http://www.blottasanningen.net/

Den för närvarande icke.funkerande finskspråkiga länken är: http://www.tiedotjulki.net

m  vh

per Wikholm

Författare "Ideologin och pengarna bakom kostråden"

Per_W
0

Nu visade det sig att den finskspråkiga länken faktiskt fungerar! Vet dock inte vad som står där.

Mervi
0

Det finns ett forum på finska som heter Karppaus

Jag har läst där något förr men har så jättesvårt med språket Generad .

mommo
0

Dom där finska sidorna är bara så himla torraLedsen

Jag skulle aldrig orka läsa dom fast jag kan språket. Och då är det också svårt att sprida läran…

Mervi
0

Jag kan läsa och förstår men det är skrivandet som är det svåra och det finns nog massa ord som kommit till sedan jag  flyttade hit till Sverige.

MimLan
0

Kan ni inte slå er samman och skapa ett forum här på iFokus, eller någon liknande motsvarighet i Finland, och göra någon finsk motsvarighet till KiF? Det finns ju många länkar både här och på bloggarna hos Annica och Kostdoktorn som är på svenska och engelska som ni kan använda medan ni samlar finskt material.

mommo
0

För mig iallafall rör det  sig om främmande terminologi, lchf på finska. Sådana ord som man aldrig hört på finskaFlört

Men du har en poäng där #7 , jag har också funderat på hur man kunde sprida läran här…

raphanus
0

Man kan alltid börja här. LCHF (eller åtminstone LC) heter VHH på finska.

SHARI
0

Vad roligt det vore att kunna sprida läran i Finland. Cool

marfur
0

Puttar upp den lite om någon ännu skulle ha några tips.

Vi har inte tid att börja med översättningar men om någon annan har det skulle det vara kanon.