Tips på kryddblandning
Vill ge ett tips på två supergoda kryddblandningar från Santa Maria, som BARA innehåller naturliga saker, inga hemska tillsatser i form av "smakförstärkare" eller annat. "Seafood & fish" innehåller bl a saffran och dill, jag använde den igår och idag i en rejäl klick creme fraiche som jag sedan la över en torskfilé i ugnen. Supergott. Den andra heter "BBQ & Grill Mesquite" och passar jättebra till kött och kyckling. Jag köpte mina på ICA, fanns i kryddstället.
Vad bra!
Det ska jag kolla efter.
Tack för tipset. Har saknat kryddblandninarna efter varningarna om E621-625. Har slängt alla som jag hade hemma och kör med svartpeppar, vitpeppar, salt och Herbamare. Skall genast kolla dessa du tipsat.
Men Mervi det finns ju så många goda rena kryddor. Spiskummin, paprika, curry, "5 pepparsorter i en kvarn" Vitlök mm
Numer pensionär i Nynäshamn
Har inte hunnit kolla vad som finns, tack för tipset. Spiskummin använder jag och paprikapulver, är inte curry också en blandning.??Vitlök använder vi mycket, brukar odla själv.
Hur är det med vitlök och kolisar?? Räknas detta inte in bland lök som man kanske ska vara lite försiktig med?
Som krydda avänder Du vitlök så lite att det kan inte bli så att Du måste räkna det. Vi kan slippa jaga knott tror jag… Sitta och knapra i sig hela klyftor däremot vet jag inte… ska kolla det och återkommer…
Numer pensionär i Nynäshamn
curry är en urgammal kryddblandning men består av naturliga kryddor. om den innehåller ngt annat måste det anges och det har då inte med själva curryn att göra utan m fabrikantens behov av exvis hållbarhet eller möjligen pga dåliga råvaror.