Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 591 ggr
AnnK
0

Tips på kryddblandning

Vill ge ett tips på två supergoda kryddblandningar från Santa Maria, som BARA innehåller naturliga saker, inga hemska tillsatser i form av "smakförstärkare" eller annat. "Seafood & fish" innehåller bl a saffran och dill, jag använde den igår och idag i en rejäl klick creme fraiche som jag sedan la över en torskfilé i ugnen. Supergott. Den andra heter "BBQ & Grill Mesquite" och passar jättebra till kött och kyckling. Jag köpte mina på ICA, fanns i kryddstället.

Stumpan
0

Vad bra!

Det ska jag kolla efter.

Mervi
0

Tack för tipset. Har saknat kryddblandninarna efter varningarna om E621-625. Har slängt alla som jag hade hemma och kör med svartpeppar, vitpeppar, salt och Herbamare. Skall genast kolla dessa du tipsat.Glad

Margareta
0

Men Mervi det finns ju så många goda rena kryddor. Spiskummin, paprika, curry, "5 pepparsorter i en kvarn" Vitlök mm

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Har inte hunnit kolla vad som finns, tack för tipset. Spiskummin använder jag och paprikapulver, är inte curry också en blandning.??Vitlök använder vi mycket, brukar odla själv.

Kia
0

Hur är det med vitlök och kolisar?? Räknas detta inte in bland lök som man kanske ska vara lite försiktig med?

Margareta
0

Som krydda avänder Du vitlök så lite att det kan inte bli så att Du måste räkna det. Vi kan slippa jaga knott tror jag… Sitta och knapra i sig hela klyftor däremot vet jag inte… ska kolla det och återkommer…

Numer pensionär i Nynäshamn

ingela101
0

curry är en urgammal kryddblandning men består av naturliga kryddor. om den innehåller ngt annat måste det anges och det har då inte med själva curryn att göra utan m fabrikantens behov av exvis hållbarhet eller möjligen pga dåliga råvaror.