Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 13742 ggr
mokkajojja
56

Konstig smak i munnen

Har en ettrig saltsmak i munnen, trots att jag nästa helt undviker salt(lite blir det ju, i bacon, typ). Har försökt råda bot på eländet med vatten, sockerfria halstabletter, dito tuggummi, men ingenting hjälper.

I boken "Ät fet mat" skriver författaren om metallsmak i munnen när man kommer i ketos, men det här är något helt annat. Dessutom skulle det försvinna efter några dagar, men det här blir bara värre o värre.

Är det fler som har upplevt samma sak som jag?

mommo
0

Efter 7  veckor med lchf har jag fortfarande ketos smak i munnen. Denhär senaste halva veckan har det blivit ännu värre sedan jag har strupit åt maten lite…Ledsen

mokkajojja
1

Men ska det verkligen smaka så ettersalt?

mommo
0

Har du någongång snusatCoolHemlis så är det just den smaken som man har i munnen vid ketos…

mokkajojja
0

OKI. Nej det har jag aldrig provat. Hihi

sarwen
0

gillar snus bärrte än ketos. Åtminstone luktar dert bättre :-)

miagumman
0

Den vidriga smaken "still going on " hos miagumman,suck!

Tror jag blir knasig om det inte ger med sig snart!!

Anders-S
0

Pepparmyntsolja finns att köpa på apoteket.  Droppa på fingret och stryk längst bak på tungan.

Mervi
0

Jag brukar få denna metalsmak fortfarande ibland. Om jag tex har tränat så kommer den som brev på posten. Men det går snabbt över igen och jag brukar tänka att  nu äter kroppen på fetlagren igen. Lättare att stå ut då.

mokkajojja
0

Mervi, är det salt i metallsmaken? Jag hoppas du har rätt.

#6 Håller helt med dig, det är vidrigt!

mokkajojja
1

#7 Tack för tipset Anders_S! Ska åka o handla nu, hoppar nog in på apoteket oxå.

mommo
0

En klick tandkräm på tungan som får smälta funkar ocksåGlad

Mervi
0

Jag har inte tänkt på att de skulle smaka salt. Metall, järn tycker jag. Det är bara korta stunder så det stör inte mig.

mokkajojja
0

#12 Min smak sitter i hela tiden och har varat i tre dagar nu. Snart blir jag KNÄPP! Allt smakar salt,salt,salt!