träningsvärk?
har de sista dagarna haft som träningsvärk i rumpan och baksidan av låren. lite på framsidan också faktiskt… känns precis som när jag hade tränat ett hårt pass. har dock inte tränat på ett par veckor pga förkylning (och körde inte direkt hårda pass innan heller). kan det vara ngt med lchf?
Hur länge har du ätit LCHF? Om du har börjat nyligen så är svaret antagligen att det är ett omställningsproblem som går över igen.

Min träningsvärk blir lite lindrigare sedan jag började ta magnesiumtillskott, vilket jag ursprungligen började med för att få stopp på de ökända hårda hjärtslagen. Det visade sig hjälpa mot båda, åtminstone på mig.
Fabricati diem, pvnc!

greensis: Vilka hårda hjärtslag? Anledningen till att jag undrar är att jag upplevt det den senaste månaden, speciellt när jag ska sova. Jättejobbigt. Hjälper magnesium?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#4, Hårda hjärtslag är en vanligt effekt som många upplever på LCHF, speciellt dom första månaderna, men även till viss del senare för några enstaka. Vi vet inte riktigt vad det beror på, men en teori är att det orsakas av ökad förbränning i kroppen, eftersom en del får det när dom äter något extra energirikt som är extra lätt för kroppen att förbränna, t.ex. kokosfett/olja. Jag tror inte det är något farligt i alla fall.

Jag fick hårda hjärtaslag (händer fortfarande ibland) när jag skärpte till kosten och blodtrycket föll. När jag då gjorde avsteg - alkohol, socker - fick jag problem med gallopperande puls och tryck över bröstet.
Fabricati diem, pvnc!

#4 o 5. Tack för svaren. Jag har aldrig haft det förr, så det oroar mig inte (så jättemycket), men det är attans obehagligt. Har ätit LCHF i 2 månader nu. så det passar ju i tiden.
Dessutom kan det ju passa med lågt Blodtryck - som jag har natulrligt - och som ju sjunker ännu mer när man ska sova.
Hatar cancer och älskar vårlökar.