Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 3662 ggr
papa-bear
0

hets mot folkgrupp?

brukar inte bry mig så mycket om reklam och dess budskap, men jag har mer och mer börjat irritera mig på kellogs reklam, som skickar budskapet att om du inte är smal passar du inte in på stranden, eller övriga platser som har konstiga smalhetsideal.Skrikandes 

i mitt tycke är det nästan i samma klass som den sexistiska reklamen, du duger inte om du inte är snygg.

kellogs som bantningsmedel, är väl tveksamt det med.

kalleankasmormor
0

Man blir så arg när man ser den typen av reklam och, som sagt, hur nyttigt är kellogs - egentligen? Det är viktigt att vi reagerar och inte sväljer allting!

bluegoose
0

Ja, kelloggs får verkligen mitt adrenalin att pumpa. Särskilt när de visar upp fullständigt normalviktiga, jättesnygga kvinnor som står och nyper sig missnöjt i sina obefintliga valkar… Grrr!!! Skrikandes

greensis
0

#2 Men se det så är: tänk om de stod och nöp i någon annans befintliga valkar…Hemlis

Jag skojar som vanligt, jag gillar inte heller reklamen. Min noja är att alla kvinnor framställs som att de måste vara minst 175cm för att överhuvudtaget få visa sig i baddräkt, i kort kjol eller överhuvudtaget överväga att någon skulle kunna tänkas tända på dem. Ge mig en trappstol så jag får knacka AD i skallen med närmaste hårda föremål!Skrikandes (Dubbel-morr)

Fabricati diem, pvnc!

nobban7
0

Lustigt, jag som är 174 har alltid känt att man ska vara i dockstorlek för att passa in…

bluegoose
0

Det värsta är att grundbudskapet är att man ALDRIG ska tycka att man duger som man är, oavsett om man är lång, kort, tjock, smal, ung eller gammal. Det finns ju alltid nåt som skulle kunna förbättras - och det underförstådda budskapet är att du alltid själv bestämmer hur du ser ut och själv har ett ansvar att KÖPA dig till ditt drömliv…

Raring
0

#4 håller nog med där. Är 175 cm över markytan och har alltid känt mig som en jätte (speciellt när jag hälsar på släkten som i övrigt har en medellängd på 165 cm hos de av honkön).

Inte får man ha stora fötter heller Fot i munnnen 

(För att vända på steken så gillar jag SCANs reklam med gubben som blir skjuten ur en kanon, ni vet han framför grillmojen. De spelar temat ur Barry Lyndon, British grenadiers och jag älskar den marschen!) ….. (och DÄR visade Raring en skymt av hur knäpp hon egentligen är)

Skogstrollet
0

På tal om reklam… Ni har väl sett den underbara "beach 2008" Pripps Pure med färre kolhydrater! Hur kan det hjälpa en till beachen, det är ju fett man blir fet av…

SvartKaffe
0

Jag önskar man kunde vinna den där drömvinsten på lotto med massa miljoner.

Då kunde man köpa reklamtid och tala om hur tex Becel tillverkas. Hur ofta "vegetabiliskt fett" i själva verket är palmolja och vad det ställer till med för regnskogarna. Eller en lektion om att kroppen tillverkar eget kolesterol så hur många ägg man äter är inte relevant. Eller….

Gronstedt
0

Ack, jag störda varelse, som har BMI 46, kläder Myrorna skulle skämmas över, ostädat hus, risig trädgård, gammal bil, enorma fötter och okultiverade vanor och är alldeles eminent nöjd med mig själv … Vad ska missnlöjdhetsindustrin ta sig till med mig?

Tilda-T
0

#9 Du måste vara ett alldeles särdeles "hopplöst" fall, fortsätt att vara precis som du är,det är inte fel att kunna säga att man är nöjd med sig själv!Flört Sen må alla andra tycka vad dom vill!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Aniara4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som tur är kan man genom reklamen få lösningen på alla sina problem!

Gronstedt
0

"Ät Lätta och få håret i ansiktet"? Inget att sträva efter, tycker jag …

Adur
0

De måste ha definierat om ordet glädje alldeles på eget bevåg.

Aniara4
0

Själv blir jag betydligt gladare av att äta smör till frukost.

Aniara4
0

P.S. För att kunna klistra in bilden i inlägget lämnade jag Firefox och öppnade Explorer istället, vilket jag sällan gör. Och nu minns jag varför - vad mycket reklam det är överallt! Fast det var ju kul med reklam för Stevia i alla fall, det hade ju kunnat vara mycket värre.