Apotekarnes "nya" läsk
Vet inte hur ny den är men jag har iallafall inte sett den förrän idag. Inget tillsatt socker, inget sötningsmedel. Bara joskonc (som ju iofs innehåller socker säkert), vatten och bubblor (och så lite färgämnen såklart
).
Drack Apelsin/Passionsfrukt idag och mums! 8 g kolhydrater /dl är väl eg ingen höjdare men känns bra mycket bättre än all annan läsk! Kommer nog unna mig lite på helgerna sen när jag gått ner det jag vill.
Är så roligt att det kommer fler och fler produkter utan tillsatt socker eller sötningemedel!
Jag har inte sett/köpt den, barnen (3+6 år) är inte så förtjusta i kolsyra (tack och lov:) så det brukar bli lite juice på fredag och lördag kvällar istället. Men en kompis berättade om att det kommit läsk utan tillsatt socker/sötningsmedel. En positiv utveckling!
alltid bra när dte går åt rätt håll!

8g kolhydrater per deciliter? Coca-cola/pepsi innehåller mellan 9-10. Så verkar inte vara någon höjdare.

Åh så gott det låter. Apelsin/Passionsfrukt-läsk.
Var ingen direkt "läskoman" före lchf-tiden heller, men inte för att det inte smakade gott, för det gör det ju, nej mest för det fanns liiite hälsotänk även då - fast i annorlunda banor. För läsk anses ju i de flesta hälsosammanhang vara dåligt.
Uh ajaj, den där läsken måste man allt smaka ändå. Apelsin/Passionsfrukt - gott låter det. Är inte sådär speciellt strikt, om än mathållningen ändå är totalomvandlad mot innan. Men sett ur en lchf:ares perpektiv - inte så väldigt strikt. Så nog kan åtminstone ett smakprov ingå, av den där läsken. Svårt att låta bli!
Tack för informationen!
Om den har riklig smak kanske man kan halvera med vanligt kolsyrat vatten - då sjunker ju antalet kolhydrater till hälften.
Numer pensionär i Nynäshamn
#3: Jag vet inte innehållet i CocaCola och dylikt, köper det aldrig längre. Men hur som helst så känns det ändå som en fördel att det tillverkas läsk utan tillsatt socker, och kanske allra bäst med naturliga smakämnen- i stort sett allt i cocacola/Pepsi är ju artificiellt.

#5 Ja jag tycker smaken var riklig så det kan man ju testa. 

Utan tillsatt socker är ett väldigt luddigt begrepp. Dom kanske rentav sötar med glukossirap eller något istället - annars reduceras ju vätskan ur råvaran till önskad sockermängd i alla fall - pressa lite färska apelsiner och koka saften så den reduceras tillräckligt mycket så har du ju en extremt stark sockerlösning till slut, utan att ha tillsatt något socker.