Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 2715 ggr
bluesea
0

Hur mycket har ni gått ner?

En nya fråga, eftersom jag börjar närma mig min andra vägning :) Hur mycket har ni gått ner den första veckan? Och den följande månaden kanske? Känner mig "lite hysterisk" för jag vill så gärna att vikten har minskat rätt rejält (ja, jag har ju massor att ta av men ändå..), kanske 2,5-3 kg den här veckan? Är det möjligt? Tänk om jag gått upp???? Då bryter jag ihop..

Hoppas alla hade en trevlig Valborgsmässoafton!

kalleankasmormor
0

Förra året, när jag inledde min första period med LCHF, gick jag ner 1,5 kg första veckan, vilket säkerligen var rena vattenkilon. Därefter tappade jag bar ett kilo till och inget mer. När jag så nystartade i mars, efter 10 månaders uppehåll, gick jag inte ner någonting första veckan, men ett kilo andra veckan. Däremot har jag stadigt gått ner 1,5-2 kg i månaden denna gång.

Min man har tappat 5 kg på 7 veckor. Dessutom har han tappat 8 cm i midjan.

Jag ägnade Valborg åt att köpa in mat för 4 glada LCHF-dagar!

boffit
0

Vad var det för skillnader i hur du åt gång ett och två?

Majen
0

Jag har hållt på i ca 2 veckor, tre dagars misslyckad diet borträknad. Vågar inte väga mig än, för jag har ett komplicerat förhållande till just vägning, efter att ha varit en misslyckad viktväktare under många år….Känner dock på byxorna att det har hänt lite!

Har ofta så höga förväntningar innan jag äntrar vågen, och blir grymt besviken om det inte är flera kilon som försvunnit. Mitt mål är att köra hela maj, och väga mig då….håller tummarna för en minskning på några kilo då!!!

bluesea
0

Mmm..förstår precis vad du menar. Tycker också att det känns på byxorna..men kanske är de bara uttöjda Oskyldig…Men jag är för nyfiken för att kunna hålla mig längre än till söndag morgon…Ja, jag väde mig första gången i söndags..inte många dagar har gått. Själva kosten har jag hållt på med i snart två veckor..

Lycka till Majen!

Majen
0

Tack detsamma "bluesea", vi har hållt på nästan lika lång tid….hur ofta väger du dig, och hur mycket har du att "tappa"??

Själv har jag ca 25-35 kilo, vet inte hur jag kommer att se ut när jag gått ner så mycket eftersom jag varit överviktig hela mitt vuxna liv. 25 kanske räcker, eller inte…..

Jag ska, som sagt, försöka köra stenhårt hela maj månad och sedan ta ett kliv upp på vågen, och hoppas på det bästa!!

Ha en trevlig Valborg, med mycket god mat!!!

bluesea
0

Över 60 kg måste bort…men jag får nog ta "tio i taget"…Ha det så bra, kanske ses vi här fler gånger!

andreas0
0

Tänk på att vågen kan vara missledande ibland, använd gärna måttband också, annars får ni inte hela sanningen.

bluesea
0

Tack Andreas..har använt måttbandet också och tänker göra det igen nästa vecka..Hoppas att känslan är rätt: att omfånget (det stora) har minskat lite!

Ska starta en tråd till strax Glad…

Anterrabae
0

Nu kommer jag här och är lite tråkig… Jag hoppas verkligen verkligen (!) att ni går ner redan från början…

Personligen tog det ett halvår innan det hände nåt här.. iaf på viktfronten. Jag blev friskare och fick ett liv tillbax. Blev bla av med  fibromyalgi och minskade mitt insulinbehov med 3/4 och massa massa annat… Men ingen viktnedgång. Kroppen fixar det som den anser vara viktigast först. I mitt fall var de inte de 30 kg övervikt jag bar på.

Sen efter ett halvår hände nåt, jag kan inte riktigt beskriva vad, men jag kände att jag skulle skärpa till kosten och vipps rasade jag i vikt. 8kg på mindre än en månad..

Sen blev jag gravid… så viktminskningen har fått vänta på sig. har en och en halv månad kvar till bebben kommer och endast gått upp 7 kg.

Det jag vill få sagt är.. HA TÅLAMOD! Era kroppar kanske har annat att fixa oxå.. En normal omställning tar 1-3 månader.. och i vissa fall upp till ett år innan kroppen börjar våga släppa ifrån sig övervikten. Det beror helt på hur man  har levt tidigare, hur mycket man bantat osv.. andra sjukdomar och sånt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

bluesea
0

Allas historier är intressanta Anterrabae!!! Men dom man vill höra är ju om personer som gått ner 5 kg första veckan och sen 1 kg i veckan resterande veckor Glad! Men jag förstår vad du menar! Jag måste så småningom börja titta på exakt vad det är jag ska/bör äta för att minska i vikt!

Lycka till med babyn!

Buppan
0

Jag började med denna specialkost den 23/1 och gick ner ett kg första vecka, sedan har jag gått ner sakta, men summan har blivit 10,5 kg nu. Är faktiskt riktigt nöjd med mig själv. Hoppas att chocka min diabetesläkare senare i maj. Första kontroll efter min diabetesdebut, snyft.

bluesea
0

Jättebra gjort Buppan!

Majen
0

Visst är det så att man vill höra dessa succéhistorier, så att man blir peppad och inte ger upp!!

Själv har jag misshandlat min kropp under så många år, så jag får väl försöka ha lite tålamod och inte förvänta mig några viktras….

clajo
0

Här vi en annan tråd i ämnet, som man gärna får fylla i!

Anterrabae
0

Kämpa på!! Man har så mycket annat att vinna oxå.. inte bara viktnedgång.. =)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

hockeytroll
0

12 kilo och 11 cm runt midjan sedan oktober! Har dock inte hänt så mkt den senaste tiden, men det får ta den tid det tar.

shin
0

2kg på 7mån, äter 10-20 kolisar som max, men inget händerLedsenSkrikandes

DrAnna
0

5 kilo direkt på 2-3 veckor, sedan en rejäl platå men har plötsligt börjat gå ner igen, 2 kg på 1,5 veck.