Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1076 ggr
catfoot
0

Undrar lite..

Har kollat lite på minmat. net…Kom fram till att jag igår åt 25 kohydrater, 6% av allt jag åt…Är det ok eller är det för många kolhydrater om man vill minska i vikt..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Wildrat
0

Det beror på om du är känslig för kolhydrater eller inte…

catfoot
0

Vad är den normala mängden man bör äta…Vet ej hur känslig jag är i tanke på viktnedgång..

OT/Snyggt ....

dufva
0

Det är helheten som är viktig inte minst att du får i dig duktigt med fett samtidigt så du håller dig mätt och nöjd..

Wildrat
0

Mängden man bör äta? Som vanligt varierar det och enda sättet för dig att verkligen veta är att prova dig fram. Om du går ner i vikt nu så är det lagom men det finns inga garantier för att du går ner om du minskar på kolisarna, det kan lika gärna vara så att du är en av dem som går ner först när du ökar kolhydratmängden…

Det jag kan säja är att 25g kolhydrater (6E%) är strikt men inte jättestrikt.

catfoot
0

Ok, så då är det ändå inte för myckwe kollisar, jag fick en smärre chock när jag såg hur många jag ätit under dagen..Jag var stensäker på att jag låg under 15, vilket jag tycker känns som en helt ok gräns..

OT/Snyggt ....

andreas0
0

25g kolhydrater är helt okej för dom flesta. Dom som har svårast att gå ner i vikt kan behöva lägga sig lägre, men för dom flesta är det inga problem.

catfoot
0

Ja, tack för era svar..Jag har stått silla viktmässigt nån vecka, å har tom. gått upp ett kilo..Misstänker att det kanske beror på mängden kollisar jag ätit, kanske måste prova sänka ändå till under 20 i varje fall…

OT/Snyggt ....

andreas0
0

#7, En vecka är alldeles för kort tid för att dra några slutsatser, det är helt naturligt att vikten varierar ett par kilo hit och dit beroende på en massa olika faktorer. Man bör nog hålla på åtminstonde tre månader innan man drar några slutsatser om kolhydratnivåer och liknande.

catfoot
0

Jag har ätit LC sen slutet på Januari, gick ner 6,5 kilo i en rask takt…Men sen var det tvätnit..Därför misstänker jag antalet kollisa har i smygFörvånad krypit uppåt å blivit för många…Jag tror jag var mer strikt i början…

OT/Snyggt ....