Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 585 ggr
Kia
0

På jobb med LC-kost

Fick tankar runt LC-kost i samband med att jag snart ska börja jobba, från en annan tråd av Mervi….

Jag har ju alltid ätit vad dom ansåg vara hälsorikt (jag pratar vv kost då) och jag har alltid fått beröm för jag äter ordentligt och att jag orkar göra mat osv osv

Men som Mervi säger så nu kan man sleva i sig kalops utan ha ngt till…..och det är ju så man vill göra. Men jag tror att jag kommer göra likadant att man tar grönsaker på tallriken för syns skull ibland för man orkar inte alltid prata om vad som är rätt och fel…..

jag kan inte ens föreställa mig frågorna som kommer hagla över mig när jag börjar äta LC.kost…….

Hur hanterar Ni alla frågor? Man kan ju inte förklara för alla då skulle man ju bli knäpp…. Hur hanterade Ni frågorna i början då viktnedgången inte börjat synas?

copia
0

ja,du , jag känner likadant, dessutom gick jag ju ner 13 kilo i våras just på "slankkost", dock med viss modikikation, då jag redan då valde bort allt sött o åt mer fett än jag skulle ha gjort.

Men det är bara att le o se glad ut! Jag gör det som ett experiment, har jag sagt till vissa, som om jag vore med i en viktig undersökning, o det är jag ju på sätt o vis. Mår så bra ,är nästa naldrig hungrig , och har framför allt slutat tänka på mat heeela dagarna!! Men älskar att äta ,det gör jag fortfarande ,men på ett annat sätt ,om du förstår..*S*

Gittan-Xyz
0

Jag säger inget, men de undrar väl vems vispgrädde som står i kylen. Har egna burkar med mat med som jag äter i mitt rum. Men för ett år sedan när jag skippade sockret sa jag att det berodde på att jag slapp migrän, man kan alltid skylla på migrän.

Mervi
0

Jag gömmer det feta under salladsblad. Det brukar hjälpa. Några stora salladsblad och lite färsk gurka.

Fläskfärlådan jag bruka göra ser helt normal ut, ingen ställer frågor för det skulle se fet ut.

Stekt lax och lite spenatstuvning gjort på smör, spenat, philadelphiaost ser också OK ut.

Kia
0

Fläskfärs lådan såg jag under recept nu… Den ska jag fixa till middag ikväll här:)

nane
0

Jag tycker inte du ska behöva förklara dig - du mår bra av kosten och det ska väl räcka? När frågorna haglar så hänvisa bara till att det finns en förening i USA som fortfarande tror att jorden är platt - har dom eller vi fel? Samma sak med maten - stå på dig! Jag bara säger att jag inte tål kolhydrater - det brukar räcka…frågar dom vidare säger jag att jag blir tjock av dom!
Jag har ju iofs. tur som är husmor - lätt att argumentera i matfrågor då Glad