Vad tycker ni om Stevia?
Jag har precis gjort Kokostoppar och tog lite Ekologiskt vaniljpulver och några droppar Stevia Vanilj. Dom första dropparna tyckte jag inte gjorde någon effekt men efter 5:e droppen tyckte jag det började bli en konstig eftersmak fast det fortfarande inte var speciellt sött så jag vågade inte droppa i mer.
Vad tycker ni som anvönt Stevia? Är det en konstig eftersmak?

jag tycker inte om stevia, det har en liksom tunn smak och eftersmaken tar aldrig slut, usch!
Jag har testat att ta väldigt lite och det går an, eftersmaken hänger inte i då. Men det är ju inte som socker :o(
Agneta
Om eftersmaken är konstig eller inte är upp till dig att bestämma men en bitter eftersmak finns, jag gillar vaniljstevian men bara i mycket små mängder.
Lakanto är bättre i smaken som sockerersättning. Sök på forat och du hittar trådar om det.
Jag har inte testat Stevia, men skickade efter Lakanto från England. Gott!

Rekommenderar Sukrin från Norge, samma som Lakanto men mycket billigare…
Små mängder ger ingen eftersmak för mig, men det är väldigt sött så man får ta lite. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Helt okay om man måste söta lite, själv anväder jag det ytterst sällan eftersom jag vant mig av den söta smaken.