Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3186 ggr
Anettis
0

LCHF och psoriasis

Hej,

Jag har nu hållit på med LCHF sen i januari och mår oförskämt bra, även om jag inte lyckats gå ner så mycket som jag gärna hade velat. Alternativet att gå tillbaks till lågkaloribantning finns dock inte i min värld, jag kommer att äta såhär resten av livet tror jag! :-)

En fråga - är det någon här som har proriasis och hur har den i såfall påverkats? Tacksam för svar!

Uttelille
0

Dnna tråd kommer jag följa!

Min pappa har psoriasis på ben, hårbotten och det börjar sprida sig uppåt överkroppen.

Inte hjälper det att han har ett stressigt nattjobbLedsen

Anettis
0

Jag kan ju säga att såhär långt fick jag först en gräslig attack efter ca 2 veckors LCHF, men sen lugnade den ner sig och nu är den faktiskt bättre än på länge. Fast så har det ju varit innan också, därför jag är nyfiken på om det KAN ha att göra med kostomläggningen eller om det bara är en ren slump. :-)

DaMum
0

Jag har psoriasis, men den är i princip borta nu. Har ätit LCHF sedan januari -07.

Förut var jag svårt angripen på armbågar, knän, i nacke, bakom öronen, i pannan och på kinderna, samt fläckvis lite här och där på kroppen.

Det enda som återstår nu är en liten, liten fläck bak i nacken och så pyttelite på vänster häl.

Förut var mina naglar typiska psoriasisnaglar. Små gropar eller jack i dem, och så de där typiska, vita strecken. Nu är de starkare och har inga synliga bevis på psoriasis.

Kram!

Uttelille
0

Oj Da Mum! Vad härligt för dig!

Pappa är lastbilschaufför och äter smörgåsar hela nätterna!Fundersam Inte bra säkert.

Anettis
0

Oj vilken härlig läsning Da Mum! Om jag skulle bli av med min stundtals ganska svåra psoriasis DESSUTOM, förutom allt annat som redan nu känns så mycket bättre skulle jag bli överlycklig!!!

Kram!

DaMum
0

Ja, det är skönt att slippa klådan och att se ut som en krokodil…;-)

Kram!