Mer pinnar än fisk!
Hoppas ingen av er äter fiskpinnar i tron att ni ska få i er nyttig fisk för då kan ni läsa här. Mager, vattenskadad, utfiskad torsk rullad i ströbröd och gudvetvad. Köper man av Findus får man inte ens skrämma upp dem med smör eftersom:
"Vi sprayar på fett, bra vegetabilisk olja, och när man sedan ska steka fiskpinnarna lägger man dem i pannan utan fett, säger Inger C Larsson på Findus"
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Fiskpinnar kan tillagas i brödrosten.
Har aldrig gillat fiskpinnar. Steker fisk utan panering.

har slutat äta fiskpinnar. lax är mycket godare
Jag tycker inte om fisk så jag har korv i mitt akvarium!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Innan LCHF åt vi fiskpinnar ibland, som den mjöljunkie jag var så var det paneringen jag tyckte var godast…
Mmm, knaperstekt i flytande margarin… *brrrr* :-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Men en god dansk fiskefrikadell är underbart och barn gillar det också. Där behövs inget mjöl och ingen panering. Mums!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Är det inte så att dessa panerade fiskar åker halva jorden runt fram och tillbaka också , så det är miljöförstörning på hög nivå att äta pinnarna!
Gott folk ÄT RIKTIG FISK istället!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Vi panerar fisk i nötmjöl, ev soja, ev parmesan. Barnen äter det om aptiten och humöret passar. Annars kompromissar jag med panerad fisk (köpe) som är filébitar, när det är bråttom eller de har ätit dåligt i flera dagar.
Nej, det är inte perfekt, men jag har tunna barn som är små i maten.
Fabricati diem, pvnc!
*8 Fiskfrikadell?? Vad är det….?

fiskbullar vetja!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Vill man ha fisk med pannering så kan man pensla fiskfiléer med ägg och ha sesamfrö som pannering. Jag gör detta med kyckling och en massa annat. Blir jättegott.