Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 2388 ggr
maxiq
0

Mer pinnar än fisk!

Hoppas ingen av er äter fiskpinnar i tron att ni ska få i er nyttig fisk för då kan ni läsa här. Mager, vattenskadad, utfiskad torsk rullad i ströbröd och gudvetvad. Köper man av Findus får man inte ens skrämma upp dem med smör eftersom:

"Vi sprayar på fett, bra vegetabilisk olja, och när man sedan ska steka fiskpinnarna lägger man dem i pannan utan fett, säger Inger C Larsson på Findus"

parsley
0

Fiskpinnar kan tillagas i brödrosten.

Denna kommentar har tagits bort.
Mervi
0

Har aldrig gillat fiskpinnar. Steker fisk utan panering.

kickelina66
0

har slutat äta fiskpinnar. lax är mycket godare

maxiq
0

Jag tycker inte om fisk så jag har korv i mitt akvarium!

magma
0

Innan LCHF åt vi fiskpinnar ibland, som den mjöljunkie jag var så var det paneringen jag tyckte var godast…Generad

maxiq
0

Mmm, knaperstekt i flytande margarin… *brrrr* :-|

Maia
0

Men en god dansk fiskefrikadell är underbart och barn gillar det också. Där behövs inget mjöl och ingen panering. Mums!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Tilda-T
0

Är det inte så att dessa panerade fiskar åker halva jorden runt fram och tillbaka också , så det är miljöförstörning på hög nivå att äta pinnarna!

Gott folk ÄT RIKTIG FISK istället!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

greensis
0

Vi panerar fisk i nötmjöl, ev soja, ev parmesan. Barnen äter det om aptiten och humöret passar. Annars kompromissar jag med panerad fisk (köpe) som är filébitar, när det är bråttom eller de har ätit dåligt i flera dagar.

Nej, det är inte perfekt, men jag har tunna barn som är små i maten.

Fabricati diem, pvnc!

[Norum]
0

*8 Fiskfrikadell?? Vad är det….?

Tilda-T
0

fiskbullar vetja!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Qamilla
0

Vill man ha fisk med pannering så kan man pensla fiskfiléer med ägg och ha sesamfrö som pannering. Jag gör detta med kyckling och en massa annat. Blir jättegott.