Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 7130 ggr
Grodan
0

recept på lakritsgodis?

Jag älskar lakrits. Att Stevia har en bismak/eftersmak av lakrits ser jag som mkt positivt.

Undrar om någon har recept på någon fet lakritsefterrätt…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Amiechan
0

Jo, men inte lc…

paperdoll
0

köp lakritsrot på hälsokostaffärerna, det brukar jag göra och är hu smaskigt som helst (och nyttigt) Skrattande

scorpio
0

Det finns även flytande lakritsessens. Jag har tänkt att prova att göra glass med grädde ägg o youghurt av den. Kan inte bli lika gott som en lakritspuck förstås !

Katarina2
0

Jag brukar köpa lakrits-tuggummi(utan socker) om jag blir sugen…tycker att det fungerar bra.

Wildrat
0

Det är lite svårare med saltlakrits men jag har kommit på att det är ju salmiaken jag saknar så jag funderar på att köpa sånt pulver…

Brynhilde
0

#2 Vad är det som är nyttigt med lakritsrot?

Som jag har förstått det får man högre Blodtryck av lakrits och långvarigt intag kan få dödliga konsekvenser.

För några år sen läste jag om en man som, efter att han blivit arbetslös, började köpa en påse lakritsbåtar som han inmundigade till den dagliga kvällstidningen. Jag kommer inte ihåg hur länge han åt dessa båtar, men det räknades i månader.

Han började så sakta bli dålig och fick bla svårt att styra benen. Till slut körde han till sjukhuset där han kollapsade redan innan han hunnit innanför dörrarna. Han var knappt kontaktbar och hade han väntat lite till med att söka vård så hade han troligtvis dött.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Wildrat
0

Här finns recept på nånting LCHF med lakrits…

#6 Innan LCHF åt jag massor med lakrits, helst saltlakrits. Har aldrig varit särskilt förtjust i choklad men lakrits, mums. Min mor är likadan och ingen av oss har nånsin fått problem med blodtrycket av vår konsumtion. Däremot är stora mängder laxerande och salmiaken får man ont i magen av om man äter mycket… Han med lakritsbåtarna hade troligtvis blivit sjuk vad han än åt…

Brynhilde
0

#7 Det var specifikt klargjort att det var hans stora konsumtion av lakrits som orsakade hans symtom.

Jag snabbgooglade på lakrits och hittade dessa två artiklar på aftonbladet. Här är den ena… och så den andra. Har läst om det på andra ställen också, men de hittade jag inte nu.

Brynhilde
0

Hittade en artikel på SLV  och en på NCCAM också.

Wenn
0

Lakrist höjer blodtrycket - inte bra

Medlem
0

Fick ett tips av en läkare i alternativmedicin att lägga lite malen lakritsrot under tungan i några min för att förebygga tandsten.