utsättning v/s dubbla hjärtslag
Har en liten fundering ang kosten och utsättningsproblem.
Började i januari sätta ut min medicinering efter 3 år med Effexor efter har varit utbränd, och dessutom så började jag lite smått med LC och efter att hittat in på denna sida gått in för väldigt strikt LCHF och det funkar jättebra, allt sug försvann som jag har försökt döva i alla år så gott det går med mat och godis och alkohol, men det är helt borta nu =)
Men ett annat problem uppstod ungefär när jag gick över till LCHF och nästan ingen medicin alls var att jag fick hjärtklappning och att mitt hjärta hoppar över och tar igen dubbelt nästa osv, och det har jag kollat hos läkaren och hon säger att det är helt normalt men det är ju väldigt olustigt när det aldrig slutar.
Nån som har haft nåt liknande? har läst att kosten ger lite hjärtklappning? men har ju ingen medicin alls i kroppen så utsättningen måste vara klar !!!
Har ett frukansvärt stressande jobb med mycket övertid och oro men är det min kropp som börjar säga från? vill ju inte bli sjukskriven igen….

Jag har alltid haft dubbelslag på hjärtat, det är inget farligt men kan kännas lite obehagligt ibland.
När man börjar LCHF så brukar man känna hjärtslagen starkare i början, jag gjorde det förra gången och gör det nu också efter att jag börjat för en vecka sedan.
Skulle kunna tänka mig att det är det du känner av också nu, men det går över så småningom.

jag har haft det här sen i mars och hoppas verkligen att det lugnar sig.. för det känns som det hoppar upp i halsen .. suck men man får vara glad för allt annat

Stress ta det lite lugnare.