Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1018 ggr
Bengt-Olov
0

Lokala mejlinglistor!?

Tänkte egoistiskt nog mest på en mejlinglista i Stockholm, där jag själv håller hus (även om jag inte vet hur mycket jag själv kommer att ha tid att aktivera mig i så fall)… Gissar nog ändå att intresset för detta finns, och skulle förstås även kunna vara något för andra regioner. (Det blir väl i så fall också ett första litet försök till organisering - för på landsbasis så kommer vi ju aldrig till skott någon gång, som det verkar…) Så fort någon skulle vilja ha en träff med en eller flera LCHF:are, skickar han eller hon ut en apropå till alla lokala LCHF:are som anmält sig till listan. Förutom samvaro - perfekt också för att samordna specialinköp av kokosfett, kött, fett och inälvor från någon gräsbonde eller vad vet jag… Vad tror ni!?

greensis
0

En god tanke, men det kan vara lite tungt att administrera eftersom tillströmningen av medlemmar är så stor.Förvånad

Fabricati diem, pvnc!

Marylojs
0

En egen stockholmsgrupp här då kanske?

Bengt-Olov
0

:-) Jo, men det där tar väl du lätt hand om Greensis - som ändå sitter här mest för jämnan… ;-)

Nä, men om varje fastslagen region har en egen tråd, som bara innehåller e-mejladresser - så får varje person som vill gå på LCHF-picknick typ, hämta alla (uppdaterade) e-mejladresser där, innan utskicket, helt enkelt… Ja, eller finns något annat bättre sätt!? Kanske många som inte vill lägga ut sin privata e-mejl här på nätet, förstås… (?) Å att använda e-mejlarna här på sajten, går kanske inte att göra någon lista för snabbutskick till, eller!?

greensis
0

#3 Det var ett Greensis-svar som ska tolkas "lär vara svårt att genomföra praktiskt."Flört

Om folk skriver ut sina mailadresser i klartext blir dessa upplockade av spambots och de får en massa skräppost- skriv i så fall påhittat.namn AT mailserver.se

Fabricati diem, pvnc!

Bengt-Olov
0

Jo, så om det ska funka med snabba utskick/mejl, så måste kanske någon stackare ta hand om att administrera. Kan säkert finnas någon som är sugen - fast - är det inte någon som har någon bra idé hur det skulle kunna göras smidigare än så!?

andreas0
0

Jag har tillgång till en server där det kan hostas mailinglistor om det skulle behövas.

Dock så tycker jag att det räcker bra med en tråd per tillfälle här på KiF om man gör det i god tid, dom som är aktiva lär ha märkt det.

Marylojs
0

#6 Det tycker jag också, men kanske indelat i regionsvisa grupper så att man har en chans att upptäcka det?

Bengt-Olov
0

Jorå, jag kan väl hålla med… Fast som Greensis påpekade - rörelsen växer… Tycker redan att det är många trådar här. En tråd "försvinner" snabbt (eller i varje fall "begravs" under andra trådar), och man vill ju varken missa något, eller sitta här för jämnan… Kanske inte ens Greensis vill det!? Hur blir det om ett par år, när vi är dubbelt så många i forumet!? Såg det här med mejlinglistor också som ett första försök till någon form av organisering…

Propsar förstås ändå inte på någonting :-) Organisering kan väl också göras på annat sät. Kanske läge i alla fall att en rubrik - "lokala diskussioner" - på forumet skapas, så att folk snabbt kan hitta den eller de tråd/arna som härrör ev. aktuella aktiviteter i deras egen region!? Vad säger du Margareta!?

Wenn
0

En egen grupp från Gästrikland skulle vara trevligt.

MaMaMade
0

Jag har ju Västerbottenstråden att hålla mig till. Vi är ju inte alltför många härifrån än.

Det skulle vara välkommet att kunna sambeställa saker o ting; cocosfett, tabletter od då jag räknar korvörena…även om jag inte är student, som många här är. Kan man få ngt lite billigare om man köper ett större parti är det *mkt* välkommet!

Bengt-Olov
0

Som sagt var - visst vore det i alla fall till att börja med, läge att ha en särskilt rubrik för "lokala diskussioner"!? - Margareta eller andra administratörer!

Jennix
0

Det finns redan en grupp som heter MEdlemmar Var bor ni?

Den används ju redan till att folk skapar trådar med olika städer och områden. :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Bengt-Olov
0

För all del. Fast den tråden är ju idag späckad med sådant som rör personliga hälsoresor etc. Nog vore det bättre att ha en egen rubrik för sådant som rör just lokala aktiviteter!? Nog kan man anta att lokala aktiviteter komma att öka framöver, liksom antalet trådar att hålla isär på överlag, och att det därför kan vara lämpligt med en egen tråd för detta!? Det är i alla fall mitt förslag…

andreas0
0
Jennix
0

#13  Nu förstår jag inte riktigt vad du menar… Det enda jag har sett i den avdelningen är just folk som efterlyser lokala träffar. Vad menar du med personliga hälsoresor? Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Bengt-Olov
0

Det som rör "personlig hälsoutveckling" då, och annat… Det verkar då inte vara många trådar under rubriken "personligt" vars första inlägg handlar om lokaka aktiviteter. (Sen kanske en eller annan tråd så småningom kommer in på det ämnet…) Det är väl ingen match att lägga in en rubrik till!? Lite mer ordning blir det väl i alla fall då!? Det är väl lämpligt att sära på trådar som rör personlig hälsoutveckling etc., och sådant som rör diskussion runt lokala aktiviteter i olika hörn av landet!?

andreas0
0

#16, jag tror du missförstår. Kolla under kategorin "Medlemmar - var bor ni?" inte under kategorin "Medlemmar". Dom är previs brevid varandra.

Bengt-Olov
0

Jaha, OK! Generad Läge att döpa om den rubriken då kanske, i alla fall!? Jag gjorde t.ex. inte ens en koppling till att den skulle handla om lokala aktiviteter. Antog att där endast vara samlat enkäten och andra trådar som handlat om var folk bor, kort och gott… Ok, nu var jag väl lat som inte ens tittat efter. :-) Fast om jag gjorde den reflektionen, så lär jag knappast vara ensam… Å skulle jag själv starta en tråd om förfrågan om gemensam grillkväll, skulle jag t.ex. aldrig komma på tanken att lägga in den där… Säkert är jag inte ensam häer heller…

Nu har jag sagt mitt. Nu måste jag gå å varmköra TV:n innan andra Champions League-semin… :-)

parsley
0

Man kan väl ha en maillista via t ex yahoo, som de som är intresserade får anmäla sig. Länk och adress kan finnas här, men fö kan maillistan ligga utanför iFokus.