Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5368 ggr
catfoot
0

Muskelvärk

Hej..Jag har ätit LC kost i snart tre månader, å har nu fått väldig muskelvärk i hela kroppen..Äter magnesium 1 tab/varannan dag..Kan det bero på kosten?? Vad tror ni??

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

magma
0

Vet ej, faktiskt. Hur länge har du haft värk? Om det rör sig om några dagar kan det ju vara en förkylning/influensa på uppseglande, men om du haft det längre så är det antagligen något annat. Du kan förresten säkert äta magnesium varje dag, är det av någon särskild anledning du äter det bara varannan?

ingrid-in-sweden
0

Vi med! vansinnig muskelvärk som magnesium ej hjälpte emot - det var bara att dricka emr vatten å bita ihop.

Teorin hemmavid är ju att alla nerver ju är vana att belastas på ett visst sätt och är dessutom inbäddat i ett skyddande fettlager när detta krymper eller försvinenr helt så blir det nya belastningar i andra vinklar s a s, vilket man int eär van vid. Dock går det över :-) tackochlov!

Tycker det inte alls pratas mycket om detta. Att gå ner i vikt har för oss varit lite smärtsamt just p g a värken.

catfoot
0

Tack för era svar..

Ja det känns som en rejäl influensavärk, men den har suttit i en vecka nu å inte gett sig..Magnesium, vet ej varför jag tar den varannan dag, bara blivit så. Ska kanske öka dosen då..

Vatten, ja det är jag dålig på att dricka, kanske det är det som är orsaken..Hur länge satt muskelvärken i för dig??..Jag upplever den mycket jobbig, känner mig sjuk fast jag inte är det..

OT/Snyggt ....

ingrid-in-sweden
0

Min man hade det i höstas i ca 3 månader och inbillade sig han var väldans sjuk. Dock blev han inte sjuk….det är min tur nu och det är inget kul alls, dock är jag lite tröstad av att vi nu vet vad det är. Att gå ner är ingen dans på rosor alls …. jag tror att vi får en del 'bieffekter' av viktminskningen under tiden. Dock så vet vi ju att det går över.

Och det är ibland som det 'far runt' i kroppen - d vs svettningar och värk koncentreras till olika ställen. För mig är det benen just nu *suck*

catfoot
0

Axlar, armar, rumpa å baksidan på benen är det värst nu..men hela kroppen gör ont fast lite mindre..det värsta är, jag har gått upp 1,5 -2kilo sen värken satt igång…Ja ärligt talat så fattar jag ingenting av hur det funkar..Känns om om man vill ge upp allt detta, å gå tillbaka till vanlig husmanskost igen..Fast längst därinne så vet jag att min mage mår bra av detta..

OT/Snyggt ....

ingrid-in-sweden
0

Ja min kropp kan svullna en del av smärta - men det går ju ner det också :-)

testa å äta husmanskost när man är i det tillståndet är inget hit alls - man mår ÄNNU sämre på det ;-)

catfoot
0

Tack, det känns inge bra, man kämpar å försöker äta rätt å kroppen protesterar hela tiden..Inte undra på om man funderar vad man håller på med..

OT/Snyggt ....

korseett
0

är/har man rejält svullen så kan det nog bli värk pga att det är så mycket skit som kroppen ska bli av med. En del får värk andra kan få utslag och eksem. Jag själv fick stora eksem på insidan låren men eftersom jag visste vad det berodde på var det bara att smörja dem tills kroppen rensat sig.

När inte lymfan fungerar så "förgiftar" den ansamlade vätskan områden och det kan bli bl.a. celluliter på låren och små röda prickar på fötterna där kapillärerna trängs upp till ytan. Kolhydratrik mat gör att vi samlar på oss vätska och att systemet inte fungerar.

ingrid-in-sweden
0

Hihi! Nu har jag ju ingen våg så jag kan inte kolla vikten men jag använder måttband istället. Det här med ketos och omställning som många beskriver på ett visst sätt och under en viss ofta kortare tid känner jag inte igen mig i alls i.

Men summasumarum - det GÅR och fungerar även om sjudomar numera har en helt annen symptombild också. Förkylningar bruter liksom itne ut utan 'kryper' mera runt i kroppen. Värk komemr å går och sitte ri muskler och muskelfästen. Något väldans löjligt - ont på baken! Delar av sittfläsket är ju borta och man får ont av sådant man tidigare suttit på utan problem. också värt att fudnera på….

korseett
0

#9 javisst får man löjliga problem som jag när benen smalnat så att jag fick problem med att ligga på sidan för helt plötsligt så hade jag så beniga ben så det var obehagligt. Men man vänjer sig

MaMaMade
0

Hmm, jag har haft så himla ont i höger höft i skinka. Tolkade det som en sträckning efter påbörjad stepup, trodde att jag hade kört för hårt men efter det ni har berättat…

Har i ett par dagar haft ont i höger vadmuskel, som svår träningsvärk ungefär. Samma sak?

Lustigt; jag är "högervriden". Ryggvärken (nerv i kläm) går ut på höger sida, det trilskande knät är det högra, de ggr jag får ischiaskänninar…höger sida. Jag ser sämre på höger öga o min rätt så besvärliga skelning sitter också där. Mina eksem kom på…japp, höger sida. (Just nu på båda armarna men det här skovet tolkar jag som utrensning.)

Men det är vänster öra jag är halvdöv på iaf! Räcka ut tungan

Några idéer korseett…varför trilskas bara min högra sida?

korseett
0

#11 är du högerhänt?

korseett
0

jag kanske ska säga lite mer… hihi..

Jo tänk på allt som du gör med höger sida. Du sätter dig i bilen på vänster sida men det är höger som tar stryk efterso mkroppen oftast hamnar snett och man ska rätta till sin ställning innan man kör iväg. Den dominanta sidan används mycket mer och tar också mer stryk. Tappar du balansen så styr man oftast upp det men den dominanta sidan.

catfoot
0

Så du tror att min kropp håller på att kasta ut skiten som den inte behöver..Vore skönt att få en förklaring å en jättebra ursäkt att gå vidare..Få sen mina närmsta att förstå..det är inte lätt, ska ni tro..

OT/Snyggt ....

korseett
0

#14  nu kom jag ju på när jag gick hudterapeututbildningen och vi jobbade med pedikyr och satt i fotbad med örter så fick jag så ont i fötterna och ända upp mot knäna av det. Det gick över och berodde på att jag var så svullen om fötterna och så mycket skit som lossnade med hjälp av örterna att jag fick ont av det. Och det var innan jag började med den här kosten så det kan mycket väl vara en orsak.

Aniara4
0

Jag associerar till massage, som en del kan få ont efter - jag är en sån. Min sjukgymnastkompis tror det beror på att jag har så dålig blodcirkulation framför allt i nackmusklerna/övre ryggen, att det samlas en massa slagg och gammal mjölksyra och skit. När man så ökar blodcirkulationen exempelvis genom massage, så lossnar allt gammalt skräp och kommer ut i blodet allt på en gång, och då blir muskelvävnaden irriterad och inflammerad.

Kan tänka mig att det finns liknande mekanismer när man lagrat skräp i fettvävnad (gifter har ju en tendens att ackumuleras där t.ex.), och att det frigörs när fettet "smälter". Tror t.o.m. jag har hört det som en anledning att undvika att gå ner i vikt alltför snabbt.

MaMaMade
0

#12-13 Jo, jag är högerhänt men har arbetat upp mig m vänster o använder den sidan en hel del efter att jag gjorde illa mig på sommarjobb i tonåren som sedan hängt m genom livet. Svårt att städa (jobb) när man har så ont att man inte kan röra hand o arm, så jag började jobba mer m vänster.

catfoot
0

Ja, det låter logiskt att kroppen renar sig å det yttrar sig i smärta..Men ont gör det i varje fall..

OT/Snyggt ....

korseett
0

ja tyvärr gör det detSkrikandesLedsen