Hur ser detta ut matmässigt?
Frukost: Omelett på 2 ägg, en skvätt grädde + bacontärningar i
Lunch: Laxfilé med sallad + sås
Middag: Kyckling med sallad + sås
Mellanmål: Smoothie (turkisk yoghurt + hallon)
ev lite ost någongång under dagen
Har ätit enligt GI ett tag nu men funderar på att gå över till LCHF, då det verkar passa mig bättre.
Är detta för mkt, för lite eller något annat som ser konstigt ut?
Vad är det för sås ? Om et är smält smör och mycket är det ok… och lite sallad så är det helt ok.
Mellanmål behöver inte jag, annars låter det mumsigt 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Ser bra ut, tycker jag, särskilt i en övergång från GI. Viktigt att se till att du äter tillräckligt så att du inte går runt hungrig.
Utgick från att såsen var typ gräddsås eller majonäs.
Fabricati diem, pvnc!
Det ser bra ut. Svårt att säga om det är för mycket eller lite då du inte skriver mängderna. Vad gör ju såsen av?
Om du blir mätt och mår bra av det så är det säkert precis lagom.
Laxfilén är ungefär 120 gr
Kyckling ca 130-140 gr
Sallad har jag alltid haft svårt å äta i större mängd så där handlar det inte om mer än lite gurka å typ 2-3 körsbärstomater typ.
Mellanmålet har jag typ som alt bara ifall det behövs, oftast blir det inget.
Sås har jag inte hittat någon än men ska kika runt så får jag se vad jag hittar för alternativ :) Men brukar göra av lite creme fraiche, grädde, lite majonäs + lite kryddor i, som fisksås… är det ok? Å såsen till kycklingen är lite gräddsås ja.
Kyckling är ganska magert o proteinrikt. Kan vara bättre att välja fetare kött, så slipper man lägga till så mycket extrafett…
Gräddsås till kycklingen låter bra. Jag gillar kyckling och äter det även om det är magert.
Cremefraiche som grund till fisksås låter också bra, det finns många möjlighter att variera.
Ser alldeles utmärkt ut. Dina såser ser bra ut också. Som sås till fisk så är bara rent smält smör underbart gott att ha och hälla på fisken, kanske något du kan testa någon gång om du vill ha lite variation. Extra gott är det på makrill.
Tack för tipsen! Sånt uppskattas :) Känns inte alls som att gå över till detta kommer vara några problem :) Tycker det blivit så roligt å laga mat nu när jag börjat äta nyttigare å tänker på vad jag äter.
Hoppas det ska flyta på lika bra som det gjort hittills… Gått ner ca 5 kg på 3 veckor :) å det syns å märks… men det är inte enbart därför jag äter såhär, mår mkt bättre allmänt också… Har Ulcerös kolit å magen har verkligen blivit märkbart bättre än vad den varit på länge.
#7 Stekt makrill med smör, mums. Tack för påminnelsen. Längesedan jag åt det sist.
#8 Skönt att det flyter bra. Lycka till även i fortsättningen.