Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 897 ggr
Bea
0

Korv en trigger?!

Åt korv igår för första gången på länge till lunch. Köpte tjocka korvar på Lidl med hög köttprocent och bara 1,2 g kolhydrater tror jag. Trodde det skulle funka bra men på kvällen fick jag ett sådant sug (som jag naturligtvis inte kunde hantera utan var tvungen att stoppa i mig choklad Skrikandes) Någon som upplevt samma sak? Eller hade jag kanske ätit för lite fett till kvällsmaten?

Annars kan det vara ett tips för de som gillar/kan äta korv. Handla korven på Lidl där de innehåller mer kött och mindre kolisar. /Bea

Kelly
0

Ja jag tror på att det är för lite fett, jag har råkat ut för samma sak när jag åt kyckling, blev jättehungrig efter en stund, då åt jag kycklingfilen som den var. Men är det rejält med fett står jag mej hur länge som helst. Den korven verkar helt ok annars.

Shantina
0

min pojkvän upplevde precis samma sak när han åt korv från Lidl förra veckan..Han blev jätte yr och mådde illa och kunde inte sova och fick självklart mer sug men då åt han mycket fett direkt efteråt för att lindra suget..Jag vågar inte testa dom där korvarna..det är för mycket potatismjöl och stärkelse i, så du är nog som mig välldigt känslig mot det. Jag tror inte det finns nån korv som inte innehåller lite stärkelse. Men för dom som tål det e det ett jätte bra alternativ och speciellt korvarna på Lidl är ju verkligen bra.

sissabella
0

Har läst om korv från lidl här …. måste fråga, vad är det för typ av korv …

jag har en bra bit att ta mig för att komma till en Lidl, vill liksom inte famla runt i blindo där … vad heter den ???

Shantina
0

hmmm…jag minns faktiskt inte vad korven heter där..men dom flesta innehåller välldigt lite kolhydrater.Det finns inte sådär tusen att välja på men jag tycker du ändå skall ta dig tid att läsa igenom innehållsdeklarationen.Det finns en, typ köttkorv på frysavdelningen som heter Civapicci…Den e super god och innehåller inte potatismjöl som korvarna gör. Den rekommenderar jag verkligen.Men kom ihåg att korvarna innehåller alltid nån slags av stärkelse och det kan många må dåligt av. Du får testa dig fram..

Kia
0

Ja Civapiccin äter jag med … Dom är jätte goda med stekt ägg till *L*

Shantina… Jag med är sllt för känslig för stärkelsen för att prova på dom…. Kanske senare vem vet men absolut inte nu…..

Det är lite kolhydrater i dom så det kanske borde gå en dag när man liksom tränat kroppen till annat.

Mervi
0

Jag har ätit en korv som heter Frankfurter, smala korvar med 0,5 g kolhydrater, 25 g fett, 14 g proteiner och 285 kcal på 100 gr. Jag har inte fått något sug efter att ätit dem.

Bea
0

Det här var vanlig grillkorv. 1 kg för 39.90 tror jag. Goda annars… Jag tror att det bara var 1,2 g kolh. och ca 27 g fett så det var väl inte så mycket fett ändå. Men ni har rätt kanske hela måltiden var för fettsnål!

Margareta
0

Jag köper aldrig korv som innehåller stärkelse (potatismjöl eller vad det kan stå…). Om druvsocker står efter salt i innehållsförteckningen kan jag testa, eftersom allt står i viktordning.

Numer pensionär i Nynäshamn

Kia
0

Mervi dom korvarna åt jag idag med…… Där var inget socker och ingen stärkelse i dom …….. Var jättegoda faktiskt….

AnTeX
0

korv e alltid gott (ifs inte falukorv) men nyttigt e det kanske inte alltid;)

Tilda-T
0

Jag köper en typ ölkorv som heter salametti den  är lite tjockare än en ölkorv men smakar som dom den här korven finns också på lidl, dom är faktiskt mycket bättre på korvar på lidl än på både ica konsum odyl.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Kia
0

verkar som lidl överlag har bra produkter… Många av dom är ju tyska produkter och tyskarna lägger inte så mycket socker i sin mat som vi gör. Vad jag vet är att de äter ganska mycket fett…. Kan säga att med denna SSS- kosten kommer jag inte ha några problem att befinna mig i Tyskland:), vilket händer då det ligger så nära ….