Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 4923 ggr
piia1
0

Nattjobb

Hej!

Vilken fantastisk sida detta är, Jag har ätit LCHF i lite mer än två veckor och mår jätte bra!!

Är det någon här som kan tipsa mig om hur jag skall äta när jag jobbar natt. Jobbar mellan 21:00-07:00.

Jag äter inte LCHF enbart för vikt nedgång utan mest för att jag vill känna mig mätt och må bra! och sen om jag tappar några kilon gör inte så mycket!

andreas0
0

Välkommen hit!

Vilken tid på dygnet du jobbar / är vaken har ingen betydelse för kosten vad gäller LCHF. Ät LCHF kost, ät när du är hungrig, sluta äta när du är mätt. Mer komplicerat än så behöver det inte vara.

Raring
0

Ja välkommen hit! Tycker du har rätt inställning till LCHF. Man ska i första hand må bra! Flört

Säger som föregående talare - ät när du är hungrig och sluta när du är mätt. No more, no less.

Mervi
0

LCHF är bra mat att äta på natten. Inte bra med kolhydrater då, läste jag någonstans.

Här finns några som jobbar på natten och har skrivit om ämnet. Om du söker på forumet så kanske du hittar de trådarna.

Jag sökte på nattjobb och det kom fram en hel del.

Lycka till!

kickelina66
0

Jag jobbar natt och vi fikar runt 00.30 tiden. då äter jag biff och lite broccoli alternativt nötbrödet och ägg. det beror lite på vad jag har hemma. sedan på morgonen innan jag åker hem tar jag lite fil om jag blir sugen. sedan äter jag min vanliga frukost med ägg och skinka när jag kommer hem. jag tycker att det fungerar mycket bra, har ätit så här nu sedan 2/1 2008 och jag har jobbat natt hela tiden.

sussie
0

Jag har jobbat natt över 20 år, det passar mig jättebra. LCHF har jag ätit sedan september-05. Jag har alltid ätit midag mitt i natten 23.30-01 är hungrig då. Vi äter frukost tillsammans vid 06 då brukar jag äta en skiva köttfärslimpa som jag täcker med ost och värmer i mikron, mmmm. Sover jag riktigt bra så hinner jag bara äta frukost innan jag går iväg till jobbet igen. Blir jag småhungrig tar jag några skivor ost innan jag går till jobbet eller i början av arbetspasset.

Middag för mig är kött eller fisk med sås och min frukost hemma när jag vaknat är ägg och bacon.

birma
0

Inga goda råd att komma med. Men hänger gärna med i en nattarbetartråd. Blev en sån hösten -99. En nattarbetare. Dessförinnan dagarbetare i en väldig massa år. LCHF-nära kost började jag med för tre månader sedan.

Har inte hittat någon särskilt bra LCHF-arbetsrytm ännu. Tycker jag ofta blir sugen på sött istället för protein/fett frampå nattkröken. Ibland (ofta) faller jag för frestelsen och dyker ner i personalrummets fruktfat och tar ett äpple. Eller något annat sött istället för en biff, fisk eller ägg. Ofta har jag med mig LCHF-mat och äter den, men det är inte vad kroppen längtar efter eller piggnar till av, såsom något sött gör. 

Blir alltid sugen på att äta något första gången runt 23.30. Därefter kan det vara lite olika. Jobbet är ofta högintensivt, många gånger hinner man inte sitta ner med sin mat, utan får ta den med och äta invid sina arbetsuppgifter. Inte bra, men man ger upp till slut, med denna typ av ett arbetes karaktär. Ständigt nya, akuta uppgifter att ta sig an samt hinna slutföra (man är så att säga jagad hela tiden, av nya uppdykande uppgifter). Man vågar knappt "slösa sin tid" med att sitta ner en stund i personalrummet, då riskerar man övertid frampå morgonkulan. När jag kommer hem blir det ofta filmjölk blandat med creme fraiche och linfrön. Äter inte linfröna "för magen". Mest för det är gott att strö något på filen. Gott att tugga på de där linfröna.

Wenn
0

Jag har arbetata natt i många år.

Det blev middag ca 02.00 på grund av vad som hände på avdelningen. Frukost åt jag när jag kom hem och sedan var det dax att  sova förhoppningsvis till ca 15.00 - 16.00 då jag intog ett mellan mål,te med något till .På kvällen blev det lunch vid ca kl.20.00.

På den tiden åt jag inte den kost jag äter nu, men tänkte på att inte äta för mycket. På de lediga nätterna åt jag som vanligt på dagarna och det blev en omställning varje gång.

Hoppas du kan sova ordentligt, det är ju en förutsättning för att orka med nattjobbet och att du har en omgivning som förstår att du behöver sova på dagen.Glad

Lycka till !!