Blodsockermätare till kryssningen
Ett företag skänker 20 blodsockermätare till LCHF-kryssningen. Ett annat företag skänker engångslancetter och jag fixar teststickor.
Alla som vill kolla sitt blodsocker - mest de som inte gör det annars, borde få tillfälle att göra det.
Bäst är att mäta innan man ätit¨på morgonen. Dessa 20 mätare kommer sedan att lottas eller bara delas ut till dem som vill ha. Man kan också få ett beställningskort för att få en gratis mätare senare.
Hur mätningarna ska organiseras är i ögonblicket oklart. Men det kräver säkert inga större logistiska arrangemang.

När man kollar blodsocker, tar man det med blod då eller?
Bara ett litet stick i fingret, som vid ett vanligt blodprov (Hb)

#0 "Man kan också få ett beställningskort för att få en gratis mätare senare."
Går det inte att ordna medsamma? Måste man vara med på resan för detta? Kanske att företaget kan lägga upp ett beställningsformulär på sin hemsida så kan vi länka till den sidan härifrån.

Kitabu, det måste gå att fixa relativt enkelt, vi som är vana användare av blodsockermätare kan väl hjälpa dom som inte har gjort det förut.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Plåster också, kanske?
Fabricati diem, pvnc!

Brukar inte behövas man blöder liksom inte mycket!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Jag har en liten mätare från abbott som inte kräver mer än en knappnålshuvudstor bloddroppe och jag sticker mig aldrig i fingertopparna längre. Sticker på handloven, det går bra att sticka sig lite här och var faktiskt. Fingertopparna ska man vara rädd om!
Sussie
Får du samma värde på BS i handloven, som du får i fingret ?
Det skiljer när jag provar , och vad diabetessköterskan säger och vad jag rapporterar till doktorn om mina värde.
Provar gärna mitt blodsocker, har aldrig gjort det. Ska bli spännande.
Var får man tag på fler stickor sen? Jag har ju ingen sjukdom så jag har inget recept, men det måste gå att köpa dem ändå till fullpris. Någon som vet?

Finns att köpa på apoteket.
Nej men, vad besviken jag blir. Blodsockermätningen på resa visste jag inget om. Ingen som informerade om de. Men,men.
När fick man göra testen? Och hur fördelades mätarna ut? Lottning? När? När jag inte fick vara med på detta, så kanske jag kan få ett beställningskort. Lancetter har jag, o testremsor kan man köpa på apoteket sa någon. Stämmer det.
Informationen fanns bara i den här tråden innan resan - det var inget som vi arrangörer (Karin och jag) höll i - det sköttes privat av trådstartaren.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag mätte mitt socker i morse innan frukost, 5,3.
Det verkar bra eller?

Det är alldeles utmärkt.
Trodde jag ställde frågorna till trådskaparen. Kan inte turerna här riktigt. Hur gör jag för att ställa frågorna till trådskaparen?
# 16
Klicka på trådskaparens Avatar, då kommer du till hennes sida… därifrån klickar du på kontakta.

#17 Jo, men det funkar inte med vissa medlemmar som har valt att begränsa tillgången till sina sidor. Jag har snubblat över det när jag försökt skicka PM i vissa fall.
Fabricati diem, pvnc!
så privat var det knappast. Karin hade mätarna med sig och de fanns att tillgå vid det möte vi hade kl 11 på lördagen och som utlystes över högtalarna.
Vi konstituerade en interimistisk styrelse till en mycket interimistisk förening som vi kallade:
"Lågkolhydrat vid Diabetes"
Eventuellt kommer några av oss att försöka komma med vid Livsmedelsverkets hearing den 7 maj.
Detta möte hade jag förvarnat om tidigare och då var det en diskusssion i tråden Nollorna.
Det blev mätare över som Margareta tog hand om. Kanske kan den som vill ha en mätare kontakta henne.
Om ngn vill veta mer eller kontakta mig är min mail
Kitabu har inte låst sin sida så det går bra att kontakta henne den vägen.
Eller ta via mailen hon så generöst lagt in här ovan.

Kitabu har antagligen låst sin sida för okända. Dom som hon har själv som favoriter kan titta på hennes sida. Jag kommer inte heller in.
Jag har inte låst min sida. Hur skulle jag ha gjort det?
Kan det ha skett oavsiktligt?
Jag får PM då och då.

#22 Ja, jag kan inte skicka PM till dig - jag ville skicka en liten poesistjärna för Runeberg, men blev nobbad, precis som gejsa säger i #21.
Jag kollade: om man väljer Inställningar och sedan går nederst på den sidan finns det ett val av sekretessnivå.
Fabricati diem, pvnc!
Nu har jag fått hjälp av ett 11-årigt barnbarn att öppna min personliga sida. Dagens barn är fantastiska. Jag hade inte scrollat ner tillräckligt för att hitta var man ändrade. Men jag har inget minne av att ha stängt tillgängligheten.
Nu ska det gå att skicka PM
annars är mitt mail

#24# Ha ha ja, nu går det bra att mejla dig.
Jag ville inget speciellt. Bara hjälpa dom som inte kom in och kunde mejla dig. :)
På Apoteket finns det en massa mätare att köpa: http://www.apoteket.se/rd/d/5031
Fattar dock inte om man måste ha recept för att köpa dem eller om det bara blir ett annat pris om man inte har recept?
Någon som vet?

Det är bara att köpa bäst du vill!
Kontakta ett företag så få du en mätare gratis.
sök blodsockermätare på google