Idag började jag
Ja idag började jag med min nya kost.
Det jag känner kommer bli svårast är frukosten, jag har alltid ätit mackor o oboy..
Så "fuskade lite" till morgonen och åt två finn crisp med smör, ost och ägg på. Till middag blev det broccoligratäng med kassler, grädde och riven ost, och nu till kvällen tänkte jag ta en kopp te med kokosfett i.
Har också druckit massa kolsyrat vatten…
Vad tror ni om detta?? Jag har inte fattat än hur man räknar ut hur mycket fett, proteiner o kolhydrater man äter…
Förklara gärna =)
Du behöver inte räkna tessan_ testa först och räkna om det inte fungerar. Det låter bra så här långt.
Numer pensionär i Nynäshamn

Hej gumman! :) Låter jättebra! Har ätit den här kosten sedan ett år tillbaka (med fusk i några månader innan jul :P) och kan verkligen rekommendera den till tusen, både jag och Anders äter så och hälsan är på topp :) Ring om du undrar något eller vill låna lite böcker (har massor). Puss puss! ps, ring ändå! ;)

Tycker också det låter bra.
Det lättaste sättet att börja är att ta bort bröd-pasta-ris-potatis-pizza. Godis, kakor, sötad läsk/saft, glass. Juice. Sylt. Undvik margarin.
Ät resten. Kött/fisk/fågel/ägg/skaldjur samt grönsaker. Feta mejeriprodukter. Är proteinet torrt och trist eller magert i sig, tillsätt fett som i grädde, majonäs, ost osv.
Ät tills du blir mätt. Sluta sen äta. Svårare än så är det inte att börja.
Foldern på startsidan är en bra introduktion.
Resten, fördelning i e%, hur man kommer ur platåer och en massa annat är överkurs. 
Fabricati diem, pvnc!
Ville bara berätta att jag redan gått ner 4 kilo :D
Alltså inte sen i förrgår då, då jag skapade tråden, jag små startade ju lite smått innan.. Nu minns jag inte riktigt när jag vägde mig sist, kan det ha varit en vecka sedan? nåt sånt ca… så 4 kilo på en vecka känns ju helt underbart! 
Idag ska vi gå ut och äta, och det känns lite konstigt att inte beställa nå potatis till köttbiten, men det ska nog gå :)
En fråga, hur ska man förvara kokosfettet? Jag ställde det i kylskåpet först, men då blev det ju som torkad stearin?
Om du inte har det för varmt hemma kan cocosfettet stå framme el om du har ett svalskåp/skafferi.

Hej Tessan!
Jag är själv nybörjare och trivs och mår jättebra !
Sen är man så glad över att denna sidan finns där man kan fråga och diskutera med likasinnade.
Lycka till nu !! 
Kilona bara flyger i väg ! 
Det känns så sjukt konstigt att man kan äta så mycket fett o GÅ NER i vikt! Som igår.. åt grädde, ost, smör osv, vägde mig när jag innan jag gick och la mig, och vägde mig det första jag gjorde i morse, och har tappat nästan 1 kilo!! Hur fasiken går de till? :D
Aja, jag klagar inte… ;)
Tack alla ni som har och fortfarande ger mig massa tips!
Det var länge sedan jag mådde såhär bra !

Jag är också nybörjare, har endast hållit på en dryg vecka. När jag ställde mej på vågen imorse hade jag gått ner 2,6 kg!!!! Det vet jag inte händer igen men det gav ju en kick. Jag tycker att jag varit så onyttig utifrån det jag haft inpräntat i skallen med light, fiber, inget fett osv. Nu har jag ätit bacon, ägg, goda ostar, grädde samt en massa grönsaker. Men ändå… Jag har dessutom inte varit sugen eller hungrig mellan måltiderna.
Kul att höra tessan!
Välkommen bigganj! Bor en bit från Umeå själv, kul m fler här norrifrån!
Grattis! Om det funkar, kör på.

Jag är också ny och det gäller verkligen att tänka om. Man är ju inmatad med att äta fiberrikt, fettsnålt, potatis 6-8 skivor bröd osv.
Allt omkullkastas och det tar tid att tänka om.