Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1440 ggr
linsen
0

FAN FAN!!!!

Jaha nu har jag ätit godis i helgen, egentligen inget att snacka om, mitt val mitt fel… ja ja det är bara att ta nya tag igen.

Va ute och gick i det fina vädret i morse och åt en fukost på mina två ägg… Satt här och fick dåligt samvete för godiset men kan inte göra nåt åt det ändå…..

Ett kilo upp direkt på vågen.. inte kul…BLÄ!!!!

Måste särpa mej….

folke
0

Ja det måste du !!!  Bäde språkligt och matligt Oskyldig

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Rita-S
0

Jaha, du åt godis, ingen stor skandal, kiloet i pluss på vågen är nog säkert vatten och försvinner snabbt, jag brukar dricka koffeinhåldig the eller kaffe, och sen är det borta på en dag eller två. Tycker inte det är världens undergong, inte heller nåt att straffa sig själv med att må illa, jag tycker som så, håll dig undan godiset som bäst du kan. Men om du först skal äta det kan du väl NJUTA det för tusan ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

linsen
0

#2 Jag njuter först sen kommer ångesten, men men den går över oxå…

behövde bara skriva av mig lite….

folke
0

Vi simmar i samma båt du och jag Linsen,,,,,

Ibland flippar jag, och då är det inte bara lite godis, det är ALLT godis jag komer över och då mår jag skit… men så länge jag håller mig nykter från kolisar så är det inga problem….

Bra att du är på rätt spår igen….  Glad

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

kickelina66
0

Jag upplever att ångesten över snedsteg/avsteg blir mindre och mindre eftersom det är så lätt att komma upp på banan igen. jag blir snällare och snällare med mig själv mju längre tiden går.

Lisabet
0

Jag var på kalas igår och blev bjuden på chokladtårta. Ingen där hade blivit förolämpad om jag tackat nej, men jag ville ha en bit och tog en liten. Jag tog ingen mer (fast jag skrapade fatet i köket när det var tomt).

Den var god.  Och jag var/är nöjd och belåten, både med tårtbiten, men även med att bara ta en liten bit. Förr hade jag tagit flera stora och mått dåligt efteråt.

Visst, jag mådde liiiite illa på kvällen på väg hem, men det kan likagärna ha berott på för lite mat.

Aniara4
0

Det är bara att bryta ihop och gå vidare.