Minmat-ta bort
Hur tar jag bort produkter som jag har lagt in i min mat som jag ej vill ha kvart samt hur ändrar jag måtten. t.ex skrev jag 400 gr på ägg-mjölk men vikk ha 800 gr. Jag har läst instruktionerna men det går inte att ändra el. radera det man redan har skrivit in.
Hej Mitha !
Knappa på totalen , högst upp till höger finns radera knappa och det försvinner .
Att ta bort olika livsmedel det har jag filurat ut, men hur tar jag bort det som jag redan har skrivit under "mina". Skrev in ägg-mjölk och vill ändra mägderna i det som jag skrev, hur gör jag då samt hur gör man för att få in favoriter. Att läsa instruktioner är inte min starka sida.
Jag har också svårigheter.
Om man lagt in på dagen intag, så kan jag radera. Men inte det som står på min lista. Jag har försökt ändra och gjort enligt instruktionerna och det står att det är ändrat. MEN det är det inte.
Det går att ändra i en befintlig vara. Att radera helt går inte ännu.
När du är i MinMat, klickar du på Ladda, väljer den vara du vill ändra siffrorna på och ändrar. Därefter Spara.
Precis så gjorde jag och sparade men när jag sen klickade på min mat lista så var det som vanligt. Men det går bra ändå. Inväntar bättre tider.
Tack för svaren. #5 Så blev det för mig också, hoppas att det blir inlagt en radering framöver så att det går att ändr sina egna ingredienser. Men varför inte fråga honom som har skapat "Minmat"?
Skrev till ansvarig för ett par veckor sedan:
Hejsan!
Tack för ett super program i MinMat. Använder det mycket.
Nu undrar jag hur jag ska bära mig åt för att radera matvaror från "Mina". Ser inte någon knapp för det… Kanske det inte går?
Ha en fin dag!
Camilla
Fick följande svar:
nej det går inte just nu.
ska grejja den funktionen men jag jobbar på att skriva om vissa delar av minmat.net så det blir lite renare och lättare att jobba med.
kan manuelt radera en produkt i dina matvaror åt dig om du vill :)
ge mig bara vilket användar namn du har och vad matvaran heter ( obs: jag behöver inte ditt lösenord ).
/Robin
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)