Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 851 ggr
Kia
0

Grädde

Jag måste då ställa frågan då det hela tiden kommer upp…..

Jag har trott att det är ok med grädde i kaffet tillexempel eller grädde vid annat tillfälle för det är fett och bra…

Har jag fel? Om jag minskar på grädden kommer min vikt då också minska snabbare?

Om jag minskar på osten kommer min vikt minska snabbare???

Fett som fett eller???

nane
0

Det handlar om laktosen i mjölken - kolhydrater-vissa klarar inte av att använda mjölkprodukter. Grädde har ju väldigt låg andel kolhydrater..vad menar du med att du ska minska "snabbare" kroppen mår inte så bra om det går för fort.

Kia
0

Jag har inga problem med mjölk produkterna (puh andas ut . att jag faktiskt klarar något *S*), jag skulle aldrig dricka ett glas mjölk rakt upp och ner dock.

nej jag vet det inte ska gå  för fort men jag har läst att några skriver när de stannar i vikt att om de minskar på grädden så kanske det  går bättre…eller minskar på osten. Är det kolisarna i dessa produkter som är problemet då? .

Grädde är för mig ett guldkorn att jag kan använda….

Just nu händer inget med min vikt men det kommer ju ta tid innan det händer det har jag förstått…..

sarag
0

Jo, det handlar om laktosen - mjölksockret. Vissa kan vara mycket känsliga för den. För migvar det så, inget hände förrän jag skippade grädden (och dom mjuka ädelostarna). Den tänker jag dricka/äta först när jag nått min målvikt.

Kia
0

Med känsliga menar Ni att man inte minskar i vikt? Inte att det triggar igång att äta mer? Och att man blir sugen?

Undin
0

Då kan man väl använda laktosfri grädde, den är bra för till dessert behövs inget socker den smakar sött.

sarag
0

Jag vet inte riktigt hur, men den stoppar väl upp fett förbränningen. Nått ökat sug kände jag inte.

sarag
0

Ja, just precis, jag gick inte ner i vikt när jag åt grädde.

sissabella
0

För mig har det fungerat vecka 1. med grädde och ost …

3 kg 4 cm ner jippi ….

jag har inte vägt eller funderat värst mkt på mängd/vikt

jag har ätit ägg o bacon  på morgonen

sen en eller två köttbitar med gräddsås som kvällsmat ost.

vet inte om det är fel eller rätt, hur eller hur har jag ett resultat som jag är nöjd med. Jag har försökt tänka "helt utan kolhydrater" och då har jag ju men all säkerhet några sådana ändå bla, via grädde och ost.

Margareta
0

Helt rätt tänk sissabella. Fortsätt utan att fundera så länge det fungerar! Ibland tar det stopp och då får man tänka till ett tag.

Numer pensionär i Nynäshamn

Kia
0

Det du säger här margareta är jättebra….. För jag känner likadant. Fungerar det så varför ändra ……

Margareta
0

Vi är ALLA olika och ingen kan mer än ta råd av andra. Vi måste testa själva och hitta vår egen väg, det är svårt ibland men också spännande och lärorikt. Vi lär känna oss själva!!!

Kia
0

Bra med detta forum som man kan få så mycket råd i. det har jag också kommit på att man måste testa så får man se om det fungerade. Går det inte så provar jag nästas råd tills jag hittar ngt som passar mig….

Visst är det en härlig känsla att få lära känna sig själv:)

Margareta
0

Jo, det är en av vinsterna med detta tycker jag.

sissabella
0

Skönt du säger så Margareta, tack ;-)