Kall lunchmat!
Jag ska jobba natt hela nästa vecka. Behöver lite tips på kall mat som man står sig på ett tag. Eftersom jag jobbar på ett gruppboende där folk sover så är det inte läge för att börja skramla (eller vara upptagen) i köket "miss i nassen"! :-)
Alltså-sallader! Du baserar den naturligtvis på majjonäs 
Tonfisk,oliver,lök,tomat,färska champinjoner,hårdkokta ägg…allt detta joxar du ihop med majjonäs-gott!
Kyckling,knaperstekt kallt bacon och samma grönsaker som ovan är också gott!
Sen kan man ju alltid äta kall kyckling,kallt bacon,stekta kalla ägg,kokta kalla ägg….finns myckat att äta som man kan göra tyst 
Makrill i tomatsås, cole slaw och avokado med creme fraiche var min lunch idag. Mums!
Grekisk yoghurt, ost.
Tack för tipsen! När man tänker efter så går ju det mesta att äta kallt efter tillagning, stod bara lite still i huvudet. Sen finns det ju kylskåp på jobbet, så jag behöver inte ta med mig nåt varje dag.
Jag äter inte fisk, men makrill och tonfisk är okej om jag lyckas dölja fisksmaken tillräckligt, får väl vräka på majonäs eller nåt. :-)
Aioli har mycket smak 
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag jobbar också nattskift några ggr i månaden och blev glad för tipsen på kall mat. Snart är semestern slut och det stog alldeles still i skallen! Vi har mikro på jobbet, men jag tror inte att den är så nyttig att använda och efter Skaldemans försök att odla rädisor(i 3 krukor) med mikrat vatten blir man ju helt avskräckt(rädisorna som fick nytt/gammalt mikrat vatten växte mkt dåligt jämfört med den kruka som fick omikrat!).
Även jag har fått lite mikro-fobi efter detta experiment, har inte använt mikron sen dess faktiskt. Jag har kontaktat honom för att få in experimentet här som artikel.
Numer pensionär i Nynäshamn