Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2102 ggr
tinaoskarsson
0

Flyt på toan

Har egentligen hört två teorier om varför det är bra att bajset flyter. Den ena är att man då har tillräckligt med fibrer i kroppen, den andra att kroppen gör sig av med sina fettdepåer. Har under flera år med Vv-mat o liknande aldrig någonsin varit med om flytande avföring och haft dåligt samvete o försökt trycka i mig mer fibrer utan verkan.

Nu har jag äntligen nått ett genombrott! I tre dagar har jag fått göra flytbojjar i toastolen! Och i ärlighetens namn… hur mycket fibrer är det i grönsallad, gurka, avokado o tomat? Med andra ord har det inte någonting att göra med fiberinnehåll!! Nu har jag blivit ännu mer motiverad för att fortsätta, eftersom det faktiskt tycks fungera. Kanske är det bara fettet jag satt i mig som ramlar ut i andra änden, men jag tror o hoppas att det är bilringarna som långsamt ramlar ut i toastolen.

Någon som har en uppfattning om det är "matfett" eller "bukfett" som ramlar ur mig?

Lehane
0

Svårt att säja, vad visar måttbandet/vågen? Kanske en kombo…

Har aldrig haft så bra mage som nu (utom när jag var ett oförstört barn..)

MaMaMade
0

För mig vill det gärna vilja fortsätta att vara för hårt…särskilt nu när jag är utan cocosfett. Kanske för att jag alltid ätit mkt kött (vilt) o massor av kryddsmör o såser á la creme fraiche od? Jag skulle på ngt sätt vara van o det är minskningen på kolisar enbart som gör att jag ändrar kroppsform?

Det är bra att du mår bra iaf o jag är tacksam över att jag sluppit ha diarrée…*uäck* så jobbigt! Lycka till!

O välkommen…tror jag inte att jag har sagt till dig!  Glad