ICA Buffé´s chefredaktör har problem med vikten
Jag läste i senaste numret av ICAs Buffé vad chefredaktören Tony Wallin skrivit om sina vikt och konditionsproblem.
Skickade följande mail till honom på
Hej, jag läste i din spalt i Buffé att du har viktproblem. Har du hört talas om lågkolhydratkost? Inget kaloriräknande utan minska på kolhydraterna och ät mer mättat animaliskt fett och normalt med protein. Du kan läsa på http://www.kostdoktorn.se/?page_id=97 hur jag lyckades gå ner över 30 kg på ett år och sluta med insulin efter att ha lagt om kosten till LCHF - lågkolhydrat-högfettkost. Följ gärna länkarna i min berättelse så får du läsa både om en sajt med över 3300 medlemmar-kolhydrater.ifokus och om dr Annika Dahlqvist , som tamaps med SLV och Socialstyrelsen. Den 18-19/4 ska över 100 medlemmar på kolhydrater.ifokus göra en Åbo-kryssning. Resultatet av alla diskussioner som sker under den kryssningen kommer att tillställas livsmedelskedjorna. Snart kommer denna folkrörelse att kräva speciella sortiment med lågkolhydratprodukter. Det finns redan i USA. ICA kanske skulle vara först i Sverige?
mvh Helena Hesselmark
Mycket bra! *applåd*

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Bra skrivet kitabu!!
Jaaa, tänk bara om det kunde bli resultatet av en tripp till Åbo!!
JÄTTEBRA formulerat, inte alls "sektaktigt"
Du är mycket duktig, stor applåd till dej.

Jätte bra skrivet,
ang resa.
Jag hoppas att det blir mer/flera diskussioner på konferensen än det brukar vara i Stockholm när vi hade träffats på Hälsans Hus.

Fint skrivet, hoppas det tar skruv!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Super! Har reagerat på Buffé-tidningen o det är inte lika roligt att köpa en mattidning el kokbok längre…
Läste hans ledare men eftersom jag inte kan uttrycka mig lika väl som dig så…
Vore kanske bra om fler uttryckte samma åsikter till lämpliga instanser…kanske ngn duktig kan sätta ihop ett lämpligt meddelande som vi inte lika duktiga kan skriva under?
/MaMaMade…handlade idag…less på att läsa innehållsförteckningar!!!
Mycket bra!!
Toppen!
// Zompa

Jätte bra skrivet! 
Jättebra, säger jag med!
Bravo. Klappar händerna.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Välformulerat som alltid.
Applåder!
Tack för alla lovord. Min tanke var kanske att andra kunde kopiera och skicka iväg. Eller skriva ngt liknande. Mängden mail betyder nog mycket. Inte säkert att personen i fråga går in och läser på KiF trots att jag uppmanat honom till det.
MEN …. om han skulle komma hit som medlem så hoppas jag att han tas lika väl emot som alla andra!

Ett av många steg i rätt riktning….bra jobbat!!
/Glokar

Jag blir rätt så trött på ICA Buffé som ännu inte verkar ha hört talas om LCHF. Bara "lätta recept" helt fettbefriade och de gamla vanliga mera frukt och grönsaker.
Jättebra jobbat Kitabu
Tog mig 5 och skrev till karln! Gjorde om Helenas mail litegrann så det blev personligare åt mitt håll. Stoppade in några länkar och skrev min åsikt.
Häng på vettja! Ha en trevlig helg allahopa!