Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 583 ggr
Fia-Lundbom
0

Min mat idag - OK eller ?

Jag förstår att intaget av mat är väldigt individuellt, men jag är rätt ny med LCHF - 3-4 veckor och känner mig lite osäker.

Men när jag läser vad många äter per dag är det dubbelt/trippelt vad jag äter. Kanske kan det vara så att jag äter för lite.

Jag har ingen övervikt - men vill ner kanske 4 kg till den vikt jag hade förut.

Min matdag:

Frukkost: 1 ägg, 2 tunna skivor rökt skinka, 2 tdk majonnäs

Lunch: 70 g lax, 2 msk creme fraiche, grönsallad. (Ibland tar jag bara en avocado med lite skagenröra på)

Middag: 80 g fläskfile, 2 msk bearnaisesås, grönsallad.

Rött vin dricker jag kanske 2-3 gånger i veckan. 2 glas ungefär.Annars fuskar jag inte ofta, bara någon enstaka gång när man blir bjuden på kaka, bulle eller nåt sånt. Då tar jag lite bara.

Vad tror ni som vet ?  Lagom ? Eller för lite ?

Jag har gått ner 3 kg ganska fort - men hoppar nu i vikt upp och ner.

Ulf-S
0

Alldeles för lite tycker jag, rena svältkosten! Håller du dig mätt?

Det blir t.ex. långt under 50 g protein och snålt med fett.

Fia-Lundbom
0

Jooo - jag är jättemätt hela tiden.. Det är det som är så underbart med den här kosten. Skulle kunna äta mer - men jag vet inte om jag ska.

Kaloribantning ligger alltid i bakhuvudet.. men jag är som sagt inte hungrig någon gång..

MaMaMade
0

Till lunch äter jag nog oftast ca 140 g kött el fisk.

Middag ca 110 g kött el fisk.

Tillbehör: ca 25 g kryddsmör el ½ dl creme fraiche.

Jag är 162½ cm lång o väger nu 65 kg i morgonvikt. Vill komma i st 38. Bygger muskler utan att träna o gå ner nämvärt i vikt.

ebet
0

jag äter ungefär lika mycket som du. Är 1,56 lång, och 61 kg. Har tänkt gå ner till 55.

Lehane
0

#2 Tror nog att du lätt skulle kunna dubbla mängden fisk/kött. Det låter väldigt lite.

Du säger att du skulle kunna äta mer, men att du inte ska - hur menar du då? Ät dig mätt, utan att känna dej gravid!

Fia-Lundbom
0

Jag har tagit till mig att äta mig mätt men inte mer. Jag skulle kunna äta mer - men det "behövs" inte egentligen. För min mättnadskänsla alltså.

Ska nog prova att äta lite mer kött/fisk och se vad som händer. Fast jag har aldrig varit direkt stor i maten..

Lehane
0

Är man som du inte särskilt överviktig,kan varje kilo ta ganska lång tid - framför allt hos kvinnor…

Vad tränar du och hur mycket?

Fia-Lundbom
0

Normalt tränar jag 3 gånger i veckan, spinning, crossträning och styrka.

Jag blandar hej vilt. Promenader, jogging, olika pass på gymmet

Lehane
0

#8 Men behöver du verkligen gå ner? Muskler borde du ha gott om och muskler väger en hel del…

Fia-Lundbom
0

Ne - vikten spelar ju egentligen ingen roll -men mina valkar på ryggen och magen är inte kul..

De är inte stora - men störande

Lehane
0

#10 Är de valkar eller är de små skvimpar? Flört

Fia-Lundbom
0

hehe- skvimpar kanske Generad men ej så trevliga.

Ska man stå ut med dem kanske ? fast jag vill ju ha bort dem

miagumman
0

Hur lång är du Fia?

Lehane
0

#12 Perfektionen har inga gränser? 

Men jag tror att du kan bli av med de där skvimparna, men du får nog ha tålamod.

Naturen är emot dej - eftersom kvinnokroppen (generellt sätt) är mer benägen att lagra o försvara kroppsfett, än manskroppen.

Sen kan ju de där mikrovalkarna va hud, som blivit lite lösare p g a viktpendlingarna… 

Kör lchf minst ett halvår och utvärdera alla positiva förändringar.

Mervi
0

Min dag igår var inte riktigt som jag brukar äta men jag skriver upp det ändå

Frukost: kaffe + vispgrädde

Förmiddag: 60 gram fet ost + kaffe med mjölk

Lunch: 2 fläskfärsbiffar + sallad med lite olja i

Eftermiddag: Kaffe med mjölk

Kväll: 2 ägg, en skål turkisk yoghurt med lite vispgrädde och vaniljpulver, Kaffe

Lehane
0

#15 Din mat ser bra ut, men väldig lite… Äter du dej mätt?

Halvdansken
0

Om du blir mätt så är det ok tycker jag. Det är ungefär detsamma som jag äter. Ibland när jag läser vad andra stoppar i sig, så äter de mer till frukost än jag på en hel dag. Så det är väldigt individuellt. Dessutom skiftar det från dag till dag, tycker jag.

Dock har jag börjat med lite smör i kaffet, till mina kollegors stora förvåning…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Wenn
0

# 2 Du äter för lite

# 15 Äter du 5 mål om dan ? Går du ner på den  kost du beskriver ?

M.v.h Wenn

Mervi
0

#18 vet inte ännu, precis börjat, jag har inte ätit så innan. Jag testar en ny variant.