Hjälp,snacksrecept önskas....
Jag ska på en liten fest på lördag och behöver lite tips på något gott att ta med mig, typ snacks. I sällskapet är det bara jag som avstår (nästan) helt från kolhydrater och vet inte vad jag ska ta med mig för något. Skulle ju vart lätt att bara göra en paj men jag vill ju också kunna äta lite ;). Hoppas det är någon i detta avlånga land som kan tipsa mig på något smarrigt att ta med.

Fläsksvålar, ost, ölkorv, avocado.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ostkuber på tandpetare, ev uppsnofsade med en rullad hyvlad gurkskiva.
Fabricati diem, pvnc!
Salami grillat kött lufttorkad skinka
Ölkorv. oliver. parmesanchips (riven parmesan på plåt, hyst in i ugnen). Kanske nån fet dipp och god salsa och lite strimlade grönsaker.
Nötter?
Här kommer en fundering: Du kanske kan hacka/mala nötter och blanda med en riven stark ost och smör och rulla bollar som du sedan rullar i nöthack. Oj, det lät gott, men det kanske inte klarar att stå framme… Man får nog ha bara så mycket smör så att det håller ihop, typ negerbollar. Nån expert som vet om det går?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Tack för alla smarriga tips. Det får nog bli lite oliver.ost,salami och dom där " nötbollarna" lät ju fantastiskt gott. Sen hade det varit så gott men en iskall öl till, men,men. Jag får väl dricka lite rödvin…….suck….
ICA har ett lågkolhydrat öl som inte är så dumt
Finns på Systembolaget också, hette de "Pripps Bright" månntro?