Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2721 ggr
missaz
0

Vad kan du inte leva utan!?

Vad skulle du inte kunna leva utan NU? Alltså inte vad du saknar av kolhydratrik kost, utan vad är det du inte kan leva utan inom LCHF maten?

För min del är det nog ägg, tonfisk och majonäs… Snabbt, lätt och läckert!

Lehane
0

Gräsbeteskött, karré, beasås och kryddsmör.

MaMaMade
0

Smör…bra till så mkt!

greensis
0

Ägg och smör/bregott.

Fabricati diem, pvnc!

akleyan
0

Grädde.

När jag blir sugen på nått om kvällen så är det just grädde. Vilket i sig inte är bra, så jag försöker stå emot. Men vad det är gott!

kaisakavat
0

Ojojoj… Egentligen kan man ju leva utan det mesta när man måste, men svårast skulle nog vara….

Nötköttet tror jag..

men jag äter mest fläsk av prisskäl. Fattiglapp.

Bjorne
0

Ägg o smör så klart.

shintaida
0

Jag kommer inte på något som jag INTE kan leva utan, förutom min mans stöd…det kan väl räknas? Fundersam

// Shintaida

Migrant
0

Smör (ghee) och ägg.

parsley
0

Ägg

sarwen
0

Säger som Lehane, kött å sås.

Och gräddsås!
Äntligen får jag äta det varenda dag om jag vill :-)!!!

andreas0
0

Säger nog grädde jag med. Och smör.

Om jag ska säga en maträtt får det bli stekta karrekotletter med stekt lök och gräddsås.

Mervi
0

Ägg och smör känns viktiga.

[slamslams]
0

Kött, Fisk och Ägg, kan jag inte vara utan.

Detta lever jag på samt ost förstås.

Detta är min huvudsakliga mat, äter nästan inga kolhydrater, absolut inga snabba.

Någon gång har jag ätit ex yoghurt eller 1 sk finn crisp på prov men det ger genast ett högre blskr, så det går inte att äta än.

Jag måste ner fler kg så jag kan trappa ner mina Metformin först.

Som väl är går det bra utan kolhydraterna  jag har fortfarande inget sug efter dom det får jag vara glad för.

Aniara4
0

Kärlek!!! Oskyldig

OK, förlåt. Ägg och grädde säger jag då. Det är tur att jag inte har några problem med grädde, för jag älskar det!

miagumman
0

OST!!!Räcka ut tungan

F4353453
0

Jag är just NU som besatt av äggröra och stuad spenat  :-)

Jennix
0

Kött, skulle aldrig klara att vara vegetarian. Ost är svårt annars, det älskar jag verkligen.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

AnnaCathrina
0

Kött säger jag med… fast jag har inget sånt där som jag bara måste ha längre. Det känns som att det mer tillhör kolhydrattiden.

ebet
0

Parmaskinka……………., rohem skinken, saltad rökt skinka alltså, kalla vad man vill, men gott är det

papope
0

Jag sällar mig till ägg-och-smör-fansen. Jag känner mig fattig när smöret har krymt ihop till hälften av vad det var när det var nyinköpt och äggen bara består av ett litet gäng, inte sisådär 150 st som de är när de kommer från äggboden. Sist jag var där hade jag 7 flak med mig. Gissa om jag kände mig rik!

glokar
0

Ägg /smör / sidfläsk..bacon

[Saiva]
0

Gustavskorv, smör, gräsbeteskött, ägg, hemkokt buljong :o)

Hamka
0

Skaldjur ^^

MimLan
0

Gräskött, creme fraiche. Jag skulle ärligt kunna leva på strimlat kött och creme fraiche med lite tomatpuré. Det är bara det sociala trycket på lunchen som gör att jag varierar mig. :) Äter det glatt tre gånger om dagen om jag kan.

navarro
0

Frukostomeletten gjord av 2 ägg, 1 äggula, stekt bacon, massor av Brieost och smör att steka i. Den är ett måste och om jag inte hinner äta den på morgonen fattas något och det blir lunchen istället.

Charlotta_Osterberg
0

Håller helt med livet skulle bli kämpigt utan ägg och smör!

ejaeja
0

ägg o ost o lax

kalleankasmormor
0

Ägg och ost är mina måsten!