Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 1913 ggr
anwe
0

Skippa mediciner med LCHF-kost!

Efter åratal med övervikt, jojobantning ,högt Blodtryck, höga blodfetthalter, sockerberoende och allvarlig varning för diabetes II kämpade jag för några år sedan bort 8 kilo med VV och rekommenderad kost. Just ingen effekt på mina dåliga värden utan fortsatt medicinering var nödvändig. Restövervikt ca 5 kg till BMI 25.

I slutet på januari i år trillade jag in på denna sida och började tänka i andra banor. Ut med dietistens råd och in med God Mat. Skippade på eget bevåg Statinerna. Efter 2 månader och 3,5-4 kg minus misstänkte jag att blodtrycket låg väl lågt, lite yrslig när jag reste mej. Doktorn mätte  140/85 och halverade dosen. 

Ny kontroll igår med resultat att jag kvalar in som normalviktig!! BMI 23 och bltr 140/75! Nu är det dags att prova utan medicinering. Han frågar om Statinerna och jag berättar (lite änsligt) att jag bytt till LC-kost. Gissa svaret?

"Hans favvo",provar det själv!Han har aldrig riktigt trott på fetternas farlighet"

Nu får jag beröm och regelbunden uppföljning.

Mervi
0

Vilken tur med doktorn. Grattis både till nya hälsan och en trevlig doktor.

Lehane
0

Grattis! Har slutat med Pantoloc mot magbesvären o Lamictalen mot depressionen. Mår bättre än på år!

Maia
0

Å, det är sådana berättelser som din (och din också lehane i #2) som gör att man svävar resten av dagen. Tallyhoo!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

kalleankasmormor
0

Jättegrattis! Härligt att höra framförallt för maken som har högt Blodtryck!

sarwen
0

säger grattis igen, mamma… Kul att det gått så bra så fort!

Fortsätter förstås jag med trots att jag står still på +1 sen 2 mån…  :-(

miagumman
0

JÄTTE GRATTIS!! Skrattande

molana
0

Stort grattis till Er!!   Skrattande

MaMaMade
0

Superdupergrattis! Skrattande

anwe
0

Tack alla! Nu gäller att satsa på att resultatet blir permanentat.

Lehane
0

#9 Bara fortsätt och kör med det som du gör!Glad