Skippa mediciner med LCHF-kost!
Efter åratal med övervikt, jojobantning ,högt Blodtryck, höga blodfetthalter, sockerberoende och allvarlig varning för diabetes II kämpade jag för några år sedan bort 8 kilo med VV och rekommenderad kost. Just ingen effekt på mina dåliga värden utan fortsatt medicinering var nödvändig. Restövervikt ca 5 kg till BMI 25.
I slutet på januari i år trillade jag in på denna sida och började tänka i andra banor. Ut med dietistens råd och in med God Mat. Skippade på eget bevåg Statinerna. Efter 2 månader och 3,5-4 kg minus misstänkte jag att blodtrycket låg väl lågt, lite yrslig när jag reste mej. Doktorn mätte 140/85 och halverade dosen.
Ny kontroll igår med resultat att jag kvalar in som normalviktig!! BMI 23 och bltr 140/75! Nu är det dags att prova utan medicinering. Han frågar om Statinerna och jag berättar (lite änsligt) att jag bytt till LC-kost. Gissa svaret?
"Hans favvo",provar det själv!Han har aldrig riktigt trott på fetternas farlighet"
Nu får jag beröm och regelbunden uppföljning.
Vilken tur med doktorn. Grattis både till nya hälsan och en trevlig doktor.
Grattis! Har slutat med Pantoloc mot magbesvären o Lamictalen mot depressionen. Mår bättre än på år!
Å, det är sådana berättelser som din (och din också lehane i #2) som gör att man svävar resten av dagen. Tallyhoo!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Jättegrattis! Härligt att höra framförallt för maken som har högt Blodtryck!
säger grattis igen, mamma… Kul att det gått så bra så fort!
Fortsätter förstås jag med trots att jag står still på +1 sen 2 mån… :-(

JÄTTE GRATTIS!! 

Stort grattis till Er!! 
Superdupergrattis! 
Tack alla! Nu gäller att satsa på att resultatet blir permanentat.
#9 Bara fortsätt och kör med det som du gör!